http://reentry7.blogspot.com/

⏣➤MY PROFILE

My photo
Sub Urban, Malaysia
►ReentryCapsule percaya dan yakin memakan nasi itu boleh mengenyangkan perut.

➤KATA-KATA POYO

Pakar teori aerodinamik mengatakan rekabentuk tubuh badan Kumbang BambleBee adalah SALAH.Kumbang BamBleBee sepatutnya TIDAK BOLEH TERBANG.Seumur hidup, Kumbang BamBleBee tidak pernah belajar tentang teori aerodinamik dan dia pun tidak tahu sepatutnya dia tidak boleh terbang.Tapi dia hanya mahu terbang.Jadi dia terbang je lah.Sambil terbang dia pun berkata...." Ada Aku Kisah.!!..ChaiiTT"..!!...Terima KaseeYY..!!



aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa- Ntah Saper Cakap Aku Pun Dah Lupa -

➤SEARCH THIS BLOG

████████████████████████████████████████████████████████████████████████████

Saturday, February 19, 2011

►SOCIAL ENGINEERING: KEPALA SETAN MANA YANG JUAL INFORMATION AKU NI....CHAITT..!!!!!

♫♫Terengg..♫♪Teng..♫Teng..♫Tenng...♪♫Terengg..♪Tengg..♫Tereenngg.. Bunyi handphone aku berdering tak sabar-sabar nak suruh aku jawab call.Aku pun angkat call sambil garu-garu keliling pusat aku yang agak sedikit gatal.Berikut adalah dialog perbualan aku yang seterusnya.

Kepala Setan : ► Selamat Pagi,boleh saya bercakap dengan Encik Reentry←(bukan nama sebenar.ini nama palsu beb...PheeeWiiittt...!!!)

Reentry :► Ya saya bercakap.Siapa ni?

Kepala Setan : ► Saya dari Burit Bank Berhad nak ucapkan rasa penghargaan kami kepada encik kerana telah menggunakan perkhidmatan Hire Purchase (Loan Kereta) daripada bank kami.

Reentry : ► Hmmm...Ok...(memang betul pun aku ada loan kereta dgn bank ni.)

Kepala Setan :► Selain daripada itu Encik Reentry ada apa-apa account tak dengan Bank kami.

Reentry:► Ada. ←(salah satu kebodohan aku ialah memberitahu infomasi ini.Apehal tetiba aku jadi bebal tahap samdol plak ni.)Mungkin sebab aku terjawab soalan ni secara spontaneous HypopPotamus kot..ChaiiiTTT...!!!!Ini soalan perangkap dan aku dah pun terperangkap.

Kepala Setan : ► Kami ada satu tawaran istimewa buat pelanggan bank kami yang terpilih sahaja.Bukan semua pelangggan kami dapat tawaran sebegini ya dan encik adalah salah seorang pelanggan kami yang terpilih.Boleh encik luangkan sedikit masa untuk saya terangkan tawaran kami ini.

Reenty : ► Ok.

# Dia pun start bercakap tak henti-henti macam penjual ubat makjun untuk membesar dan mengeraskan Kontol atau TeTeK.

Kepala Setan : ► Kami ingin menawarkan pakej insuran Kepala Setan Jibraun kepada encik Reentry dimana kalau encik eksiden tergolek dan terhumban kedalam longkang encik akan mendapat full medical coverage untuk kos perubatan dihospital.Disini juga encik akan mendapat duit poket tambahan sebanyak RM700 ringgit sehari dan 5 bungkus bekalan Kerepek Pisang dan Rempeyek Mak Cik Timah selama mana encik berada di Hospital.Kami memilih Rempeyek Cik Timah kerana ianya rangup dan dipercayai boleh mengubati pernyakit gangren.Disini juga kami ingin mengingatkan bahawa pihak bank juga akan menambahkan duit kedalam account bank dan juga kedalam poket seluar dalam encik Reentry yang hapak itu sebanyak Lapan Puluh Lapan Dirham dengan kadar interestnya 8.8%.Di samping itu kami juga akan.....bla..blu...bla..blu..bla....prott...prott ...prett...prett...←(terus merepek-repek,melabon dan bercakap tak henti-henti macam keretapi angkut taik ).

Reentry :► Aku malas nak layan terus tekan button reject call.Zapppppppppp..........!!!!!!

Sebab apa aku reject call n terus malas nak layan?.Ini bukan pertama kali aku dapat PANGGILAN TAIK yang mengaku wakil dari pihak bank.Termasuk yang ini dah 5 kali aku dapat panggilan TAIK HANGIT macam ni.Semua nak jual insurans dan yang paling bahaya, akhir sekali kalau kita setuju mereka akan mintak nombor account bank ,no kad pengenalan dan buat pembayaran terus melalui kredit card.Dulu ada satu PUKIWAK SETAN ni mintak aku no account dan IC .Dia cakap tawaran insuran yang aku dapat ni percuma tanpa perlu bayar apa-apa.Dia cuma nak nombor Account Bank dan IC number sahaja untuk pengesahan dan Policy Insuran akan dihantar ke rumah dalam tempoh 3 bulan.Aku cakap balik.U ni betul ke dari bank.Boleh saya cakap dengan Manager u.Err...dia tiada sekarang.Siapa nama Manager u.Tergagap-gagap jawab macam ada orang ajar dia dari belakang.Kalau betul u dari bank takkan u takder I punya personal information dan nombor account bank.Kenapa nak mintak-mintak lagi?Terus je la hantar apa-apa yang percuma nak bagi tu.U buat panggilan ni dari bank cawangan mana?.Kami dari Burit Bank Berhad Jalan Yap Kwan Seng .Department u tingkat berapa?.Tingkat sepuluh.Okay kalau macam tu esok pagi-pagi saya datang dekat sana untuk serahkan dokumen.Dia pun dah takut n start melalut-lalut.Lebih senang berurusan terus dari telefon.Encik tak payah susah-susah datang kesini,traffic jam,parking lagi dan kami faham semua kesulitan ini.Kami memang mementingkan keselesaan pelanggan-pelanggan kami. Takper esok pagi saya datang kat sana jugak.Pukul berapa Encik nak datang kesini.Aku jawab sebelum pintu bank tu bukak pagi-pagi buta saya dah terpacak kat depan pintu bank.Dia DIAM terus drop call.Wakakakakaakak....!!!

Aku rasa ada orang dalam bank ni yang dah jual maklumat pelanggan kepada sindiket-sindiket Taik Hangit ni.Biasanya bila diorang call mereka dah ada basic information pasal kita.Contohnya...

Nama Penuh : Encik Daniel Damien Gonzalez Pheeewiiitt Reentry Bin Capsule

Bank dan jenis perkhidmatan yg kita gunakan: Hire Purchase,Personal Loan,Saving or Current Account dan lain-lain.

Kadang-kadang ada yang dapat tahu jenis pekerjaan kita dan lain-lain informasi peribadi.

Dengan informasi yang ada pada mereka ini ada sesetengah orang yang terus percaya bulat-bulat tanpa usul periksa yang mereka ini adalah dari pihak bank.Kemudian mereka akan menemubual dan menawarkan kita dengan bermacam-macam tawaran yang nampak menguntungkan kita.Apabila kita sudah syiok dan masuk ke dalam perangkap,mereka akan mula sedikit demi sedikit menggali dan mengumpul data dan informasi kita yang paling kritikal seperti No Kad Pengenalan,Account Bank Number,Credit Card Number,alamat rumah,nama syarikat tempat kita bekerja dan lain-lain lagi.

Kaedah ini dipanggil Social Engineering atau Kejuruteraan Sosial.Proses dimana pemangsa memanipulasikan mangsa secara halus dan terancang untuk mendapatkan maklumat atau data yang bersifat sulit,peribadi dan rahsia.Ada banyak teknik dan cara yang digunakan dalam Kejuruteraan Sosial ini untuk mencari dan mengumpul maklumat.Dalam kes ini mereka menggunakan teknik yang dipanggil “Telephone Scams”.

Ada banyak yang dah tertipu dengan sindiket-sindiket seperti ini dan salah seorangnya jiran aku.Semua duit dalam account bank dia lesap tinggal RM10.Ini cerita betul beb,tarak tipu punya.Memang menganiya orang betul lah.Duit tu la nak bayar sewa,kereta,makan minum dan kos sara hidup yang lain-lain.Lepas report polis dan dalam masa dua bulan polis pun buat siasatan dengan kerjasama dari pihak bank trace balik mana duit tu pergi.Duit dalam account bank jiran aku tu ditransferkan ke account haram jadah mana ntah yang berada di Kedah.Pihak bank terus freeze atau bekukan account haram jadah kat Kedah tu dan call pemilik acccount haram jadah tu supaya datang ke bank.

Aku pun tak tahu cerita yang selanjutnya dan macam mana polis siasat  tapi yang aku tahu dia dah dapat balik duit dia yang kena KEBAS tu.Dalam RM 5K kalau tak silap aku(masa tu duit gaji  dia baru masuk plak tu).Tahniah Polis Diraja Malaysia.

Tapi telephone scams yang paling aku tak tahan nak gelak ada satu mamat slang macam Indon Gobrok call.”Selamat Sejahtera saya dari Celcom Malaysia, tahnniah diucapkan kerana Sim Card anda baru aja memenangi uwang sebanyak RM 10,000.00.”Tapi jika nak dapatkan uwang RM10K tu encik kena masukkan RM1K dulu dalam account kami, baru boleh dituntut uwang RM10K tu.Jangan nak kata seribu ringgit.SATU SEN .….pun takkan aku bagi.....CHaiiiTT.....!!!!!!!

 

 

Terima KaseYY........!!!!!!!!

 

Reentry Logo

 

 

14 comments:

  1. reenjing..keh..kehx2...indonsialan pun buat phone scams.gua pun penah terkena mcm lu.goblok punye mat indon.tapi gua tak layan.

    ReplyDelete
  2. shehari shemakin sherasiFebruary 22, 2011 at 11:53 PM

    shatu shenn..pun aku takkan bagi..wakakakak..terbaek!!!!

    ReplyDelete
  3. ► Yer la HaniPah.Kereta harga lebih 100K.Kena la buat loan kat Bank.Mana nak cekau duit banyak-banyak macam tu nak beli cash.Kalau kereta Nissan Sunnny 120Y atau Proton Saga Petak First Generation macam kau tu boleh la beli cash.Harga pun dalam RM3-4 ribu je.

    ► Kalau aku ni jenis MENGKETEDARAH duit rasuah confirm aku beli kereta dengan rumah CASH...Tak payah loan-loan ni.ChaiTTT...

    Terima KaseYY....!!!!!

    ReplyDelete
  4. Aku pun kena gak ari sabtu.tp dia dah tau aku punya no nama penuh aku, no ic, alamat tmpt tinggal ngan no tepon.dia ckp aku dapat baucar percutian hamjadah mana tah. dia ckp kat aku aku guna visa yg melayakkan aku mng dpt baucar tu.sekali aku bls aku ckp aku xder kad kredit langsung dan aku sekali2 xkn apply.dia tny aku lagi maybank atm kad guna yg kaler kuning ker atau yg ada buiah ceri sekali aku ckp aku guna yg kuning terus dia ckp nnt dia check blk kt visa betul ker aku ader guna kad kredit tu.fyi dia tepon aku guna no 0193202973.kalau ko terer ko try trace dia blk psl aku cuba nk tepon lps tu tp dia dah tutup hp dier.aku mcm cuak gak dia dah tau no ic ngan nama penuh aku tp nasib baik dia xdpt no acc maybank aku.

    ReplyDelete
  5. biar pape asal bergaye...ye tak reentry...

    ReplyDelete
  6. @►Anon March 3, 2011 12:36 PM

    ███████
    Bahaya jugak beb kalau dia dah dapat No IC kau.Macam-macam info dia boleh dapat dari no ic kau tu.Lain kali kalau dia mintak apa-apa nombor jangan bagi.Kalau dia mendesak nak jugak kau maki jer lah.Habis cerita.Tapi kalau kau takut berdosa masuk Api Neraka sebab maki-maki hamun kau letak jer la talipon.CHaiiTTT...!!!


    @►Anon March 3, 2011 12:46 PM

    ███████

    Sukahati kepala hotak aku la nak pape ke bergaya ke.Kalau aku susah takder duit bukan PaPa dgn MaMa kau datang tolong aku pun.ChaiiTT


    Terima KaseY.....

    ReplyDelete
  7. alahaii ko ni betul ganas ke bapuk? ayat punye gedik.. dengan tone kaler mcm pompuan.. aku bajet kau ni mesti jenis bising dalam net je.. lain kali kalau nak comment blog org aku nasihat xpayah la tinggalkn link blog kau ni k

    ReplyDelete
  8. @► Anon kat atas.March 21, 2011 11:10 PM

    Aku plak nasihatkan kau lain kali kalau nak komen jangan la pakai Anonymous okay.Macam BAPOK TUA MANDOL PERANAKAN SANTET lah kau ni.Kalau aku nak pakai Tone Colour PONDAN sekalipun aku peduli hapa.Dah blog aku.Suka hati kepala tengkorak aku la...

    Lain kali jgn jadi BAPOK MANDOL pakai Anonymous okay.Kau BABOON.!!!!

    Yang Kotey atau Bijik kau gatal nak clik link blog aku ni saper suruh. Kotey atau bijik kau yang gatal nak masuk sini lepas tu nak komplain macam baguussss.Tak suka boleh BERHAMBUSSS...Kau datang atau tak datang kat blog aku ni pun bukannya boleh buat aku jadi KAYA .Wakakakakakak....Chaiitttt..

    Apa-apahal pun Terima KaseYYY la sebab meluangkan masa menziarahi blog aku yg macam sampah ni.


    Terima KaseYYY....!!!

    ReplyDelete
  9. wei cibaii .... apsal ko tak letak gamba muke hanjeng ko kat blog nih .... ko lagik takde koteyyy la weiiiiiiii

    ReplyDelete
  10. ahhh buang masa aku dengan blog jamban ni fuck you la ReentryCapsule ko ni berani kat net jer...mesti nerd tahap gaban mangkok ni..keje melancap depan skrin komputer kahkahkah LOSER!

    ReplyDelete
  11. suka tapi menyampahMarch 25, 2011 at 3:54 PM

    bro reentit tits.words pariyah..... dah kena ammenmendt tukar...... jadi words lain.bila nk update blog bro.....lame tunggu lu update wlau gua kekadang nyampah ngan lu....ikhlas.

    ReplyDelete
  12. letak la muke kelentik ko kt cni...bacul

    ReplyDelete
  13. @Anon kat atas

    Kau letak dulu Muka Huduh kau dalam blog kau then baru aku letak muka aku pulak.BABON betul kau ni.Aku dengar kau ni Indon ada PR Malaysia.Btul ker?.

    ReplyDelete

ReentryCapsule Web Log [ reentry7.blogspot.com ]