http://reentry7.blogspot.com/

⏣➤MY PROFILE

My photo
Sub Urban, Malaysia
►ReentryCapsule percaya dan yakin memakan nasi itu boleh mengenyangkan perut.

➤KATA-KATA POYO

Pakar teori aerodinamik mengatakan rekabentuk tubuh badan Kumbang BambleBee adalah SALAH.Kumbang BamBleBee sepatutnya TIDAK BOLEH TERBANG.Seumur hidup, Kumbang BamBleBee tidak pernah belajar tentang teori aerodinamik dan dia pun tidak tahu sepatutnya dia tidak boleh terbang.Tapi dia hanya mahu terbang.Jadi dia terbang je lah.Sambil terbang dia pun berkata...." Ada Aku Kisah.!!..ChaiiTT"..!!...Terima KaseeYY..!!



aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa- Ntah Saper Cakap Aku Pun Dah Lupa -

➤SEARCH THIS BLOG

████████████████████████████████████████████████████████████████████████████

Friday, October 4, 2013

APA LAGI KJ MAHU?

MJ4_3631 

Aku dah makin meyampah dengan situasi politik Melayu UMNO Lembam ni.Nampaknya mereka macam berada di satu alam khayalan dan langsung tak nak berubah.Mereka hidup dalam dunia mereka sendiri dan juga syok sendiri.Aku tengok mereka ni semua macam dah terikat dan dirantai di tiang jamban tanpa mampu berbuat apa-apa.Sejak kemasukan Ketua Pemuda UMNO yang paling kontreversi dan meragukan ini Sayap Pemuda UMNO dilihat seperti budak lembam yang keseorangan.Mereka langsung tidak berdaya dan mara kehadapan.

Selama hampir 5 tahun Ketua Pemuda Politik Wang yang mengambil Amoi sebagai setiausaha akhbarnya ini menerajui Sayap Pemuda UMNO tiada apa yang terkesan dan berubah didalam UMNO.Lepas tu boleh pulak keluar statement “Masih banyak lagi kerja yang perlu saya selesaikan didalam Pemuda UMNO”.Nak selesai apa lagi?.Nak ambik ramei-ramei lagi amoi masuk ke?.Dalam sejarah Pemuda UMNO inilah yang paling BUTOH sekali.

Melayu yang menonong menyokongnya ibarat MELUKUT DITEPI JAMBAN tanpa sebarang pembelaan.Terlalu banyak siri kejadian dan momen-momen yang amat menyedihkan dan kalau diulang-ulang atau diimbas kembali boleh jadi HANGIN SATU BADAN.Sampai sekarang aku masih pelik macam mana orang-orang UMNO tu masih boleh cool dan rilek dengan gelagat dan aksi dia yang terang-terang macam PUKIWAK tu.Diorang semua tu dah di PUKAU ke atau memang KEPALA BUTOH diorang tu LEMBAM,LEMBAB dan langsung TAK BOLEH MENILAI DAN BERFIKIR.Atau mungkin kerana duit mereka bertukar atau bertransformasi dari PEJUANG MELAYU kepada KEPALA BABI TURAT GILA DUIT.

Jika golongan Melayu Pukiwak ni masih dibiarkan berkuasa dan berleluasa maka tunggulah nanti akan kehancurannya di PRU akan datang.Sewaktu PRU 13 kita orang Melayu masih waras memikirkan tentang masa depan anak cucu generasi akan datang dengan mengundi BN walaupun separuh dihati mereka tahu BN ni pun ada macam PUKIWAK HARAM jugak.Tapi demi untuk menyelamatkan Agama,Bangsa Dan Negara mereka pangkah jugaklah.Untuk PRU akan datang aku tak tahulah.Membaca laporan Audit Negara pun kita dah boleh menyirap satu badan.Itu yang diaudit belum yang berlaku di sebalik tabir.Mungkin macam KEPALA BABI HANJENG.PtuiiiHHHH…!!!!!

Lulusan Oxford,Petah Bersembang Lebat,Fasih Inggeris dan Pandai Debat pun masih tidak mampu membawa apa-apa perubahan kepada Bangsa Dan Negara.Melihat blogger-blogger yang Pro BN yang sebelum ini cukup anti dan menghentam Si Kitol kini berubah menjadi BAPOK MANDOL PERANAKAN amat menghairankan aku.Tiba-tiba mereka menjadi sangat MENCHINTAI KITOL atau paling bangsat pun mereka akan TUTUP MULUT diam tanpa memainkan isu pasal KITOL ni.Apa Kotey diorang dah disunat untuk kali kedua dan TESTIS mereka dah DIRENGGUT dengan KJ ni ke sampai jadi macam tu sekali?Sewel jugak otak aku memikir pasal benda haram ni.Mereka yang tidak lahir dan membesar di negara ini rasanya tidak layak menjadi pemimpin kepada orang Melayu disini.Mereka tiada jatidiri,dan kurang faham tentang aspirasi bangsa Melayu itu sendiri.Mereka tiada momen-momen indah bersekolah di sekolah bantuan penuh kerajaan yang tandasnya kotor dan ada taik palat terselit-selit di celah-celah mangkok jamban.Mereka tiada momen-momen indah makan cendol pulut dan jambu batu taruk asam waktu balik sekolah.Jadi pemahaman mereka amat terhad dan cetek.Dah la penat pulak aku menulis.Wargghhh…Kahhh…Kah…..!!!

Apa-apa hal pun.ChaiiiTTT…!!!!

 

Terima KaseeYY….!!!!

 

189 comments:

  1. Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

    BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!"

    ► Raikan demokrasi KEPALA GENDOT KECHAPI DIA.PtuiiiHHH...!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko tunggu je kejora boys masuk ... akibatnya antara dua
      (1) ko terpaksa tutup blog busuk ko nie ... atau
      (2) ko terpaksa buat mcm keling gendot, moderate dan delete komen ...

      hayat ko tak akan lama, kecuali ko U-turn ....

      Delete
    2. KJ berdiri umpama general
      Penyokong dia adalah plural
      Reentry tewas di segi moral
      Dibalun lanyak geng liberal

      Delete
    3. Apalah nasib hai apalah malang
      Dibantai dibalun berulang-ulang
      Pedihnya terasa sampai ke tulang
      Reentry kecut terus menghilang

      Delete

    4. Hendak dulang diberi dulang
      Dulang berisi sagu mentah
      Hendak pulang ku beri pulang
      Tinggalkan pantun barang sepatah

      Delete
    5. Lancang kuning lancang pusaka
      Nampak dari Tanjung Tuan
      Bengang pening menahan duka
      Sebak Reentry bingung meroyan

      Delete
    6. Reentry sudah jadi penakut
      Tutur kata sudah tersangkut
      Dah lari dia terkentut-kentut
      Berak kencing jadi terbantut

      Delete
  2. Yang aku tak boleh tahan dekat blog parpu... Nak komen pun kena buktikan yang kita bukan robot..
    Kena taip Huruf dan nombor yang herot herot tu...

    Lepastu kena tapis dengan dia pulak... komen komen yang menyokong encik KJ tak keluar...


    chaittttt...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muker pun herot..nak type keyword parpu tu...hi...hi..

      Delete
  3. Kemain lagi pudin ngan regina tu.gitu gitu bagai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aduhai Regina cun melecun
      KJ yg dulu wisya nak balun
      Hati Reentry seperti teracun
      Meratap diri telur mengayun

      Delete
  4. Woiii Reentry... parpukarim dah sokong hisamudin pulak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parpu tu kalau ngko sumbat duit dalam lobang borit Accapan pun dia sokong jadi Naib Presiden.Yang penting Kantong Perot Gendot tu penoh dengan duit.Ptuiiiii....!!!

      Delete
    2. Parukari@Salim Iskandar bukanlah jenis orang yang mata duitan. Sesiapa yang dia sokong adalah atas penilaian personaliti, prestasi, kredibiliti, integriti dan akauntabiliti yang dia sendiri nampak dan mungkin kita tidak nampak. Dia adalah seorang blogger yang professional.

      Delete
    3. Artikel tulisan banyak merapu
      Kuat temberang juga menipu
      Maki carut saja yang mampu
      Padan diboikot oleh si parpu

      Delete
    4. Berdiri bulu telor aku bila kau cakap blogger kuat delete n block komen orang tu ada INTERGRITI dan PROFESSIONAL.

      PTuiiiHHH...!!!

      Delete
  5. kj bungkus!!!!!mat liberal sayang mca. Sokong akramshah.ok wa blah dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAPAT PENAT SAJA AKHRAM …

      Nak tergelak tengok anak Sanusi
      Slogan dibawa bunyi pun dah basi
      Bawa badan pun macam ayam kasi
      Kena hentam teruk dengan MAYC

      Walau pun lulusan luar negeri
      Kelibat lekeh tak macam Khairy
      Apalah sangatlah dia boleh beri
      Ukurlah baju di badan sendiri

      Badan gempal perut pun kembung
      Tidak nampak gaya ayam sabung
      Bapak dia dulu pun kena lambung
      Nak bersawah padi atas bumbung

      Kadang-kadang fikir macam kasihan
      Nak jadi pemimpin dia sangat gian
      Bukannya sengaja tak bagi dia lawan
      Bertandinglah dahulu ketua bahagian

      MAYC dulu pun tidak terurus
      Ketua pemuda nak tanding terus
      Janganlah dok rasa diri tu bagus
      Mukhriz dan Toyo dulu bungkus

      Memang sengaja menempah malang
      Sekadar letih dan modal tak pulang
      Khairy nak lawan bukanlah calang
      Menteri yang hebat tokoh gemilang

      Memanglah tak perlu keluar belanja
      Masuk bertanding pun sebab ditaja
      Tak payah bermimpilah atau teruja
      Nak jadi ketua pemuda lupakan saja

      Delete
    2. ASAL BUKAN KJ UDAH.

      ABKJU.

      CHaiiTT..!!!!

      Delete
    3. KJ menjadi contoh pemuda
      Cerdik penuh ilmu di dada
      Bijak cerdas terbuka minda
      Akhram boyot tak de benda

      Delete
  6. Apa lagi reentry mau.chaittt...

    ReplyDelete
    Replies
    1. reentry mau $$$$ le ... kalu najib atau kj mau huloq ... boleh tukar cerita ...
      ramai dah blogger otai buat U-turn ... inikan blogger budak cacing ...

      Delete
    2. Cacing tak cacing janji aku tulis apa yang aku rasa dan apa yang aku nampak.

      Sekian.

      Harap Maklum.

      Warghhh....Kah..Kah....!!!!

      Delete
  7. Universiti Oxford mendapat Degree
    Masternya Legal & Political Theory
    Cekap dan efisyen sebagai menteri
    Satu dalam seribu susah nak cari

    Tangkas berani berfikiran matang
    Cekap berdebat berhujah lantang
    Kemas segak muda trang tang tang
    Harapan negara masa akan datang

    BM dan BI percakapan lancar
    Pasal berdebat pantang dicabar
    Siapa pun lawan dia tak gentar
    Dialah hero BN selalu hantar

    Anwar Brahim dia pernah lawan
    Peguam Ambiga dia boleh makan
    Rafizi jambu pun dia tak hairan
    Husam dan Nasharudin juga jalan

    Bijak dan pintar fikiran terbuka
    Dia bukan jenis bermuka-muka
    Banyak bidang dia boleh belaka
    Golongan belia sangatlah suka

    Dah banyak isu dia selalu menang
    Dia tidak gopoh dan selalu tenang
    Tidak nak latah sewenang-wenang
    Bak dalam tepung menarik benang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa orang yang anon 954pm maksudkan tu?

      Delete
  8. Memang dia melantik Regina
    Bukannya sebab nak bela Cina
    Keharmonian kaum nak dijana
    Perpaduan negara mahu dibina

    KJ bertindak secara rasional
    Atas konsep Barisan Nasional
    Tetiba mangkuk ni emosional
    Seperti nya ada hal personal

    ReplyDelete
  9. Montoghi bolio sukan nogaro
    MP kampong den totap juaro
    Potah bocakap lantang bosuaro
    Langkah pojuang sontiaso maro

    ReplyDelete
  10. Tuan blog ni agak pendengki
    Tak sudah-sudah mencaci maki
    Tambah le Regina KJ miliki
    Macam berebut antara lelaki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prott...Prott...Prott
      PtuiH..PtuiH..PtuiH
      Geng Kejora Udah Sentot
      Semua Boleh Pergi MamPuiH

      Delete
    2. Melantik Regina si manis jelita
      Bukanlah untuk berkasih cinta
      Sebagai strategi atau senjata
      UMNO racist tidak lagi dikata

      Delete
    3. Itu Regina tak lah secantik mana
      Tapi dicanang kononnya jelita
      Startegi bagai apa kejadahnya
      Bikin Pemuda huru hara

      E'ah....E'ah......Ewaaahhh...!!!

      Delete
    4. Syabbas Regina si manis ayu
      Bagai bunga mekar tak layu
      Sanggup kerja bawah Melayu
      Hati Reentry resah dan sayu

      Delete
    5. Regina ayu dan manis menawan
      Dulu bertugas sebagai wartawan
      Dengan Melayu mahu berkawan
      Kenapa Reentry nak jadi sawan

      Delete
    6. Pergi ke pasar ke gerai Lokman
      Beli sedikit jeruk ma man
      Melayu liberal yang kuat perasan
      Cina sudah tak mau kawan

      Delete
    7. Regina jadi setiausaha akhbar
      Bertuan Melayu tugas mencabar
      Khidmatnya jujur dan juga sabar
      Patut menjadi contoh dan iktibar

      Delete
  11. Tidaklah hanya penyedap kata
    Bukan sokong membabi buta
    Kita bodasarkan bukti dan data
    KJ tu ibaratnya intan pormata

    ReplyDelete
  12. Reentry takut gadoh
    Reentry muka hodoh
    Reentry sangat bodoh
    Reentry kepala butoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ada kerja sikit ni.Lagi sikit jam aku masuk.

      Warghhh..Kah..Kah!!

      Regina tertekan fius
      Fius ditekan berwarna biru
      KJ ketua yang konfius
      Bikin Pemuda haru biru.

      Delete
    2. Tak adalah Pemuda haru biru
      KJ nak bentukkan Melayu baru
      Tempat tak gatal Reentry garu
      Ini semuanya akibat cemburu

      Delete
    3. Pak Dol berucap sampai terlena
      Dalam lena sempat meraba
      Melayu baru apakejadahnya
      Kalau setiausahanya amoi cina

      Kruuuutttttttt.....Ewah...!!!

      Delete
    4. Regina cantik umpama ratu
      Khairy lantik jadi pembantu
      Memang ada sebab tertentu
      Kerana ingin rakyat bersatu

      Piuweet ..e-ah...e-aahh ..

      Delete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. Dung Dang Dung Dang
    Ah Jib Gor Bergendang
    Bergendang macam Ding Dang
    Bikin hati Melayu kurang senang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muslihat Reentry agak nyata
      Semakin jelas dia punya auta
      Khairy kebal tidak lut senjata
      Tala ke Najib nak ubah cerita

      Delete
    2. Burung Serindit terbang melayang
      Mari hinggap di ranting mati
      Bila Najib orang dah sayang
      Reentry memerap runsing di hati

      Delete
    3. Bukan lebah sebarang lebah
      Lebah bersarang di pohon kayu
      Penyokong KJ makin bertambah
      Reentry berang sedih dan sayu

      Bukan lebah sebarang lebah
      Lebah bersarang di rumpun buluh
      Najib gagah tolak tak rebah
      Reentry bengang lencun berpeluh

      Delete
  15. Pandang kiri nampak Regina Lee
    Pandang kanan nampak Malaysiakini
    Malaysiakini di hantam Zahid Hamidi
    Khairy lurve Regina Lee gerenti lari


    Ewaaaahhh...E'ah...E'ah...!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zahid sekarang tak tentu arah
      Silap sedikit asyik nak marah
      Che Det tahu dia punya sejarah
      Mukhriz masuk dia akan parah

      Delete
    2. Reentry cuba nak tunjuk bijak
      Kemain pula berpantun sajak
      Geng Kejora tidak berganjak
      Tambah teruk dilanyak dipijak

      Delete
  16. Masak lomak cili api
    Dimakan sekali bersama nasi
    Den nak khobar kan kek sini
    Mukhriz Mahathir Gagah Borani

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mukhriz tu baru saja menapak
      Jasa bakti tak pernah nampak
      Masuk sambung rencana bapak
      Harta negara nanti nak rompak

      Delete
  17. Today is a sad day katanya Khary
    Screw your guys katanya Regina Lee
    Apa ke lancau mereka berdua nie
    Kerja tak jalan asyik bikin kontreversi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada sebab Regina dilantik
      Bukan hanya kerana cantik
      KJ bijak menjalankan tektik
      Tidak Melayu dikata fanatik

      Delete
    2. Itu Regina takderler cantik
      Bajet Diva tergedik gedik
      KJ lantik kononnya tektik
      Tektik untuk jadi pengintip

      Ewahhhh...E'ah...E'ah...!!!!

      Delete
    3. Regina si gadis lemah lembut
      SUA Khairy jawatan disambut
      Musuh sengaja nak buat ribut
      Termasuk Reentry kelam kabut

      Delete
  18. Perot ku sakit memulas mulas
    Memulas mulas sampai terkentot
    Ketua Pemuda kerjanya culas
    Culas kerana asyik meNgenToT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syabbas Reentry! Saya sokong anda! Kasi bungkus geng KJ!

      Reentry kini mula menggodam,
      Bawak keluar bakat terpendam,
      Hebat juga berpantun gurindam,
      Penyokong KJ kita kasi padam.

      ABKJ = Asal Bukan Kitol Jembalang!

      Delete
    2. Asal Bukan Kitol Jembalang
      Jembalang duduk di tingkat empat
      Ini Reentry bukan sembarang
      Nanti dah kena sandiri mau ingat

      Warghh...Kah...Kah...

      Terima KaseeYYY Bro...!!!

      Delete
    3. Dah mati akal mahu beraksi?
      Reentry sudah pakai proksi?
      Berapa banyak dia dah kasi?
      Bayarkan upah karang puisi?

      Delete
    4. Reentry bingai terkulat-kulat
      Sudah pandai main mengelat
      Cari pembantu dijadikan alat
      Perangai macamlah tahi palat

      Delete
    5. 5.37pm

      Cantik nampak madah digarap
      Kesian kawan dah nak tertiarap
      Memang kawan lama berharap
      Anda diupah si Reentry kurap?

      Delete
  19. Bravo Reentry! Caya lu brader, jgn kasi can dgn mat liberal sampah tu!
    Tak sangka Sdr Reentry ni hebat juga berpantun!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wargh...Kah..Kah...!!!

      Trima KaseeYYY...!!!!

      Delete
    2. Ewah ewah perasan pula
      Ini hanya peringkat mula
      Tunggu saja terima bala
      Kamu nanti meroyan gila

      Delete
  20. Sungguh benar bagai dikata
    KJ ini retorik aja
    Pung Pang Pung Pang habuk pun takda
    Hanya kata-kata mengulas kata-kata

    EwaaHH.....Kruuuttttttttt.....E'ah...E'ah....!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Kejora cuba ditentang
      Reentry kini dah terlentang
      Kena balun pagi dan petang
      Jadi pening nampak bintang

      Delete
    2. Siji Loro Telo Papat
      Papat Loro Telo Siji
      Geng Kejora takderlah hebat
      Reentry balun bersepai taik gigi

      Delete
    3. Reentry cuba nak tunjuk bijak
      Kemain pula berpantun sajak
      Geng Kejora tidak berganjak
      Makin teruk dilanyak dipijak

      Delete
  21. Berakit-rakit kehulu
    Berenang-renang ketepian
    Geng Kejora udah berbulu
    Dibalun dihentam tanpa kesian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reentry nampak dah naik berang
      Makin banyak berpantun sekarang
      Geng Kejora bukan sembarang
      Kau akan hancur kami nak serang

      Delete
    2. Takkan Melayu hilang didunia
      Itulah kata Hang Tuah perkasa
      Usahlah sombong mendabik dada
      Allah lagi maha berkuasa

      Ewaaahh....E'ah...E'ah...,E'ah...E'ah....!!!

      Delete
    3. Perangai dulu sangatlah haprak
      Asyik cerita bab kencing berak
      Apahal pulak hati dah tergerak
      Pak Haji Entry dah jadi warak

      Delete
  22. Ewah Reentry nak main kasar
    Dah makin berani cakap besar
    Geng Kejora tidak akan gusar
    Ko tunggu saja kami nak sasar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorong papan tarik papan
      Papan hanyut dibawa arus
      Reentry dicabar tahap Gaban
      Siapa yang kasar dulu bajet bagus

      Delete
    2. Amboi-amboi dah makin galak
      Tukar gaya berpantun pulak
      Tapi tak lama tunggulah kelak
      Kena teruk dia balik melalak

      Delete
  23. Kesian banget sama Reentry
    Nggak ada sokongan diberi
    Dipukul godam geng Khairy
    Tinggal bertahan seorang diri

    ReplyDelete
  24. Serangan Kejora bagai dirancang
    Pukulan padu bertambah kencang
    Bagai dihiris dipancung cincang
    Reentry semakin menjadi pincang

    Dengan geng Kejora dia kena lipat
    Dibalun diganyang sehingga rapat
    Dilanyak lenyek umpamanya lepat
    Terdampar bagai dagang merempat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alang-alang menyeluk perkasam
      Biar sampai ke pangkal lengan
      Ini Reentry hensem masyam
      Datang mau lanyak Geng Kejora pondan.

      Delete
    2. Geng Kejora menyusun kata
      Pantun muncul merata-rata
      Macam nak kelam biji mata
      Amacam Reentry apa cerita

      Delete
  25. Dari Perlis sampai ke Sabah
    Peminat KJ makin bertambah
    Reentry resah kalut gelabah
    Pening gila tunggu nak rebah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pergi ke gerai minum Teh Sabah
      Jumpa sebentar Ramli Sirap
      Dengar nama KJ semua menyampah
      Menyampah sampai darah menyirap


      Warghhh....Kah...Kah...!!

      Delete
    2. Penyokong KJ banyak berduyun
      Bertubi datang serangan pantun
      Reentry resah bak mangkuk ayun
      Cari lombong sajalah baik terjun

      Delete
  26. Cium keris mintak mahap
    Raba michelle yeoh selamba jer blah
    Melayu kini tak bole mahap
    Saper tak layak boleh blah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah teruk Reentry kena hentam
      Beralih pula nak serang Hisham
      Melalut ke cerita macam-macam
      Macam kapal tunggu nak karam

      Delete
  27. Dari pejabat hendak ke taman
    jalan kaki bebatu batu
    hilang pak mad Hilang othaman
    tinggal reentry tak cukup regu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Othaman kaduk dah lama cabut
      Mohamad pula otak berserabut
      Reentry sorang dah kelam kabut
      Umpama sampan dipukul ribut

      Delete
    2. Othaman pun teruk kena balun
      Sekarang sudah tak berani turun
      Reentry seorang tidak terpulun
      Makin cemas bercampur gerun

      Delete
  28. Geng Kejora jom kita berehat
    Tinggal sekejap Reentry jahat
    Bagi can dahulu biar dia sihat
    Esok kembali pukul dan pahat

    ReplyDelete
  29. Asal sahaja tarikh berganti
    Adalah sahaja bala menanti
    Serangan Kejora sudah pasti
    Reentry merana susah hati

    ReplyDelete
  30. Reentry gaya macam penyamun
    Kerjanya asyik memaki hamun
    Sekarang risau duduk melamun
    Angkatan KJ datang kerumun

    ReplyDelete
  31. Dung Dang Dung Dang
    Pung Pang Pang Pang
    Geng Kejora memang pandai gebang
    Diupah jembalang untuk menyerang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bedilan Kejora terus menjunam
      Reentry durjana harus ditanam
      Pengaruh karut wajar dibenam
      Kasi hancur lebur dan jahanam

      Delete
  32. Bangun pagi baca Malaysiakini
    Lepas baca nak terberak pula
    Hari ganti bersilih ganti
    Geng Kejora resah tak selesa.

    PheeeeWiiiiiiTTT.....E'ah...E'ah...!!!

    Kruuuuuuuuuuuttttttttttttt..............!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serangan masuk segenap ceruk
      Reentry terpinga terkejut beruk
      Keadaan makin parah dan teruk
      Sepertinya asam dah jadi jeruk

      Delete
  33. Cup Cup Cup diciumya keris
    Lepas dicium dimintaknya hampun
    Ini pemimpin atau pengemis
    Terhegeh-hegeh pi mintak hampun

    Ewaahhh......E'ah....E'ah....!!!!

    KruuuTTTTT......!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reentry sudah makin tertekan
      Dihentam balun ditibai sakan
      Sehari dua tak lalu nak makan
      Pukulan Kejora amik rasakan

      Delete
  34. KJ tampan kemas dan segak
    Tidak riak dan tidak berlagak
    Perkara benar berani ditegak
    Patut sangat menjadi tonggak

    ReplyDelete
  35. Reentry memang otak kelabu
    Bodoh bingai umpama lembu
    Dengki sangat si Regina gebu
    Sebak di dada dah naik sebu

    ReplyDelete
  36. WOWWW!!! KOMEN DEKAT BLOG REENTRY CAPSULE DAH MENCECAH 3 ANGKA! INI DAH REKOD, BOLEH CHALLENGE DGN BLOG PARPUKARI!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perot Gendot dia aku tak bley challenge.

      Delete
    2. Parpu dah waras fikiran pulih
      Tak lagi cakap berdolak dalih
      Tahu menilai yang nak dipilih
      Kepada KJ sokongan beralih

      { KEJORA DI LANGIT BIRU }

      Delete
  37. Weiii reentry papagomo pun tak guna backing kj dgn kerisbudin..semua dh kne beli...mmg politik wang tu wujud dlm umnogok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemilihan umno makin dekat
      Tentu terpilih orang berbakat
      Kenalah juga terima hakikat
      KJ salah seorang yang lekat

      Delete
  38. parpu dgn gap pun sokong kj ... tinggal tak berapa kerat dah blog yg anti kj ... ramai bloggers dah mula nampak akan kelebihan dan kehebatan yg ada pada menteri muda tu ... harapnya rc pun akan boleh nampak ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelebihan jolok wang.Itulah yang aku nampak.

      Shekian

      Harap Tapau

      Delete
    2. KJ pastinya tidak akan kalah
      Tidak berkait dengan pak lah
      Hari ke hari makin menyerlah
      Reentry rasanya boleh belah

      Delete
  39. Aku on da way ke JB.Nanti udah sampei aku balon korang balik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JB dlm rumah = jamban busuk.
      Mau lari ke?
      Mana mau lari!
      Lubang cacing pun gua cari!

      Delete
    2. Reentry mula cari helah
      Buat akal saja nak celah
      Baik saja mengaku kalah
      Tak perlu lagi penat lelah

      Delete
  40. Reentry kini tidak ketahuan
    Ingin nak cuba jadi jaguhan
    Akibat jolok sarang tebuan
    Padan muka dapat habuan

    ReplyDelete
  41. Geng Kejora punya penangan
    Padu dan jitu lancar serangan
    Air mata Reentry berlinangan
    Jadi kelabu gelap pandangan

    ReplyDelete
  42. Reentry dah jadi sasau sawan
    Lari membawa hati nan rawan
    Tak daya lagi untuk melawan
    Dia punya blog sudah ditawan

    ReplyDelete
  43. Angkatan Kejora masuk meluru
    Reentry7 ditawan penuh terharu
    Diberikan pula nama yang baru
    Blog KEJORA DI LANGIT BIRU

    ReplyDelete
  44. PENGISYTIHARAN:
    Atas arahan Komander ketua penyerang angkatan Kejora, bagi semua komen tuan/puan yang ada unsur2 serangan ke atas Reentry7, diharapkan jika boleh:
    (i) komen dibuat dalam bentuk puisi: pantun/gurindam/syair/sajak
    (ii) meletak nama kaki {Kejora Di Langit Biru} berhuruf besar (block letter) pada setiap komen yang dibuat. Ini adalah sebagai menunjukkan identiti/penguasaan baru angkatan kita terhadap blog ini yang berjaya kita tawan. Contohnya adalah seperti di bawah:

    (i)
    Tunggu saja hari dan masa
    Reentry pasti lebih tersiksa
    Betullah seperti peribahasa
    Kerana mulut badan binasa

    { KEJORA DI LANGIT BIRU }

    (ii)
    Apa lagi KJ mahu? KJ mahu:
    Membentuk Melayu Baru yang cekap, berani, berfikiran terbuka, tidak bersikap orthodox, progressif, dapat menyesuaikan diri dalam semua keadaan, dihormati oleh semua bangsa, bijak merebut peluang, pandai menilai, tidak prejudis terhadap orang lain …

    { KEJORA DI LANGIT BIRU }

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reentry dah jadi serba tak kena
      Tak tahu nak buat macam mana
      Tidur malam pun dah tidak lena
      Hati runsing badan pun merana

      { KEJORA DI LANGIT BIRU }

      Delete
  45. Rancangan Kejora disusun rapi
    Melancarkan serangan berapi-api
    Tak mampu lagi Reentry hadapi
    Akhirnya membisu diam menyepi

    { KEJORA DI LANGIT BIRU }

    ReplyDelete
  46. Reentry makin teruk disembur
    Bermacam kata terus dihambur
    Hati seperti dah hancur lebur
    Pandangan mata terasa kabur

    Taik pula rasa nak berterabur
    Bagaikan nak putus urat jubur
    Rasa macam nak masuk kubur
    Itulah akibat bercakap takbur

    Namun … nasi sudah jadi bubur

    { KEJORA DI LANGIT BIRU }

    ReplyDelete
  47. KeJora sure kalah teduduk punya...woiiiit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah terduduk terus terberak.ChaiiiTTT...!!!!

      Delete
  48. sokongan musuh kepadanya 'speaks volume' pinjam kata dia...

    ReplyDelete
  49. ko jgn kena sindrome 'APA' sudah la ...reentry7

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA tu nampak duit terus kelabu mata.Setakat 5-10K suruh kejora tu simpan jer lar duit tu.Takder kelas punya worang.Warghhhh...Kah...Kah..!!!

      Delete
  50. Adakah persoalan apakah misteri?
    Adakah sebab kemenangan Khairy?
    Ke mana menghilangnya Reentry?
    Tak jawab pun komen yang diberi?
    Bolehkah sesiapa yang tolong cari?
    Seorang pejuang mungkinkah lari?
    Tak ada sesiapa yang pernah ekori?
    Tidakkah dia ada tinggalkan diari?
    Atau catatan di telefon blackberry?
    Tiadakah jumpa apa kesan cap jari?
    Tak adakah dia dijemput kenduri?
    Tak dapat kah jemputan Parpukari?
    Atau balik kampong dekat Negeri?
    Atau polis datang tangkap dan gari?
    Tak nampak kelibat dua tiga hari?
    Disembunyi bunian atau pari-pari?
    Sedikit masa ni dia nak bersendiri?
    Atau mungkin juga dilanggar lori?
    Ada kemungkinan dia bunuh diri?
    Nyawanya dia sendiri yang akhiri?
    Dia melalui kesudahan yang ngeri?
    Mayatnya terperosok dalam almari?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh masih hidup rupanya si kulat
      Ingat dah mampus dibaham ulat
      Posting lapuk serupa tahi palat
      Buka baru kalau berani bersilat

      Delete
    2. Baru kau tahu syaitan keparat
      Pukulan aku memanglah berat
      Dah tak berani bertegang urat
      Panggil James kalau tak larat

      Delete
    3. Kau akan kubuat terus runsing
      Tikaman aku tajam dan runcing
      Kau kan ku kejar seperti anjing
      Walo sampai ke lobang cacing

      Delete
    4. Belas kasihan jangan diharap
      Akan kupukul seberapa kerap
      Hingga kau sembam tertiarap
      Merayau seperti kucing kurap

      Delete
    5. Tak ada kasihan walau sikit pun
      Nak lanyak macam askar jepun
      Pekak tak dengar bunyi telepon
      Sampai kau insaf minta ampun

      Delete
    6. Sorong Kotey tarik Kotey
      Kotey disunat berkali kali
      Memang nak bukak posting baru dey
      Tunggu lah dulu sibuk nak raya ni

      Delete
    7. Walo pun kau tak ku kenali
      Blog fitnah ini kau kendali
      Nak jadi apa aku tak peduli
      Akan ku terus taji dan buli

      Delete
    8. Raya jangan nak dibuat alasan
      Itu helah orang yg ketandusan
      Kau kan terima cukup balasan
      Aku nak tibai sampai pengsan

      Delete
    9. Akan ku ancam dan terus ugut
      Biar kau jadi senak senggugut
      Bagi kau jadi betul-betul takut
      Hinggalah kau tunduk melutut

      Delete
    10. Kepala Butoh aku nak gugup
      Sekali ku kentot kau yang kalot
      Tunggu malam ni akan ku upload
      Berita sensasi bikin kau serabot

      Delete
    11. Aku ni tak der nak buat abender
      Kerja aku nak balun kau brader
      Biar kau bogel tinggal spender
      Hinggalah kau mahu surrender

      Delete
    12. Takder bender nak buat apa
      Sebabnya kau penganggur berjaya
      Mungkin Kitol dah bagi kerjaya
      Musnahkan Reentry sampai berjaya

      Delete
    13. Takder bender nak buat apa
      Mungkin kau anak orang kaya
      Makan tidur dan berak sahaja
      Lepas terberak bergurindam pula

      Delete
    14. Takder bender nak buat apa
      Lepas night club togok plak beer
      Itulah rutin anak orang kaya
      Tak pernah insaf pada yang esa

      Delete
    15. Takder bender nak buat apa
      Attack Reentry yang hensem bergaya
      Ngko tau tak nak dekat raya
      Bagi lah aku sedikit masa


      E'ah....E'ah.....!!!Kruuutttt.....!!!!

      Chakkkk....!!!

      Delete
    16. Ini jaguhan orang kuat kejora
      Mana gelanggang mesti juara
      Tak tahu undur sentiasa mara
      Jadi arang bila genggam bara

      Delete
    17. Jagoh Ngentot itulah namanya
      Datang dari team Kejora
      Tinggal seorang terkinja kinja
      Dung Dang Dung Dang macam orang gila

      Delete
    18. Gila ke tak gila tak payah sebut
      Kau punya taring aku nak cabut
      Aku mahu buat sampai serabut
      Biar hidup ko jadi kelam kelibut

      Delete
    19. Warghhh...Kah...Kah gelaknya aku
      Nak cabut taring konon katanya
      Meh sini dekat sikit dengan aku
      Aku nak kentot sampai mata ngko kelabu

      Delete
    20. Kau gelak ke nangis aku tak kesah
      Yang aku tahu kau nak aku belasah
      Biar setiap masa kau dalam susah
      Hidupmu penuh resah dan gelisah

      Delete
    21. Rasaku ko pasti tak boleh tahan
      Aku offer ko dengan satu pilihan
      Minta maaf pohon belas kasihan
      Aku lepas kau mudah-mudahan

      Delete
    22. Mintak mahap apakehalnya
      Aku bikin salah apa
      ID pun Anonymous tak bernama
      Nak bajet gentle perangai cam hapa

      Delete
    23. Jika tuan hamba ingin bawa bala
      Teruskan aja tidak mengapa
      Biar rakyat jelata perhati dan berkata
      Inilah rupanya geng pemimpin celaka

      Delete
    24. Saya tahu tuan hamba tak berdaya
      Nasib tuan hamba baik esok raya
      Tuan hamba dilepaskan dari saya
      Kalau tidak tuan hamba akan naya

      Delete
    25. Tak perlu nak diungkit pasal nama
      Hamba walau pun sorang panglima
      Tidaklah ganas kejam selama-lama
      Kalo kena cara hamba boleh terima

      Delete
    26. Ngko ingat aku nak layan
      Nama tak ada mulut cam tempayan
      Reentry tak layan orang meroyan
      Lu sama lu punya pren aku bo layan

      Delete
    27. Amboi kemain dia nak jual mahal
      Perangai mengalah mak nyah sial
      Orang nak berbaik dia cari pasal
      Kalau gitu nanti jangan menyesal

      Delete
    28. Saper pula yang jual mahal
      Berbaik apa identiti pun tak kenal
      Dah menang besar Reentry takder hal
      Ugut mengugut macam sial

      Delete
    29. Bukan nak ugut cuma nak pinta
      Dulu masa berdebat antara kita
      Kau pernah salah terlanjur kata
      Minta maaf sajalah habis cerita

      Delete
    30. Macam aku sorang jer terlanjur kata
      Ngkorang pun sama 2x5
      Apahal merengek meminta minta
      Nak aku sembah macam berhala

      Delete
    31. Kepada semua Siti nak seru
      Janganlah bergaduh buat haru
      Pasal politik kita jadi bercelaru
      Sesama bangsa buat apa seteru

      Delete
    32. Aku bukan minta kau sembah
      Cuma nak kau jadi berhemah
      Namun bila Siti ada kat tengah
      Nak balun kau pun rasa lemah

      Delete
  51. Tuan punya blog ini orangnya sangat tabah
    Dia cool saja dan tidak pun mengelabah
    Pencacai kejora buat pantun merapu bercambah
    Tak akan sekali2 dia nak melutut sembah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 212pm.

      Kau mangkuk jangan nak sibuk
      Aku nie betul-betul mengamuk
      Kalo dekat dah kena penumbuk
      Tak pasal saja kau makan abuk

      Delete
    2. Tuan blog nie sangat buruk laku
      Dia juga ada hutang dengan aku
      Biar benjol lebam aku nak paku
      Barulah tahu ruas bertemu buku

      Delete
    3. Hutang kejadah apakebendernya
      Kau nak mengamok pasal apa
      Aku cerita benda yang nyata
      Bukan auta atau berdusta

      Delete
    4. Dah menang besar pun amok gila
      Pasti ada benda yang tak kena
      Reentry istiqamah rilek cool aja
      Yang kau meroyan ni pasai apa.

      Delete
    5. Kisah lama kau mungkin tak ingat
      Kau dengan Pak Man baik sangat
      Kau orang tibai aku kus semangat
      Sampai sekarang ni terasa hangat

      Delete
    6. Kedatangan ku ini nak bawa bala
      Pak Man la dah tak angkat kepala
      Kena dengan aku teruk kaww gila
      Sekarang nie tiba giliran kau pula

      Delete
    7. Nak bawak bala atau buah pala
      Aku kat sini pedulik hapa
      Reentry tetap gagah setia
      Demi Agama Bangsa Dan Negara

      Delete
    8. Kau janganle hebat nak gebang
      Gagah setia kau ku tak bimbang
      Aku tahu nak bagi kau tumbang
      Kau dengan blog sekali terbang

      Delete
    9. Tumbang tak tumbang aku tak kira
      Perasan konon tumbangkan Pak Man
      Cakap besar serupa taik baja
      Konon terer macam Supeman

      Delete
    10. Kat blog PK peristiwa terakam
      Pak Man hari tu tersalah terkam
      Aku apa lagi terus masuk tikam
      Diam tak jawab sepatah haram

      Delete
    11. Pak Man kini dah tidak berdaya
      Mabuk pitam dan pening meloya
      Tambah lah lagi KJ dah berjaya
      Terus rebah lemah tak bermaya

      Delete
    12. Apa bukti Pak Man tak daya
      Aku tengok dia cool aja
      Kau suka bajet menang bergaya
      Kalau dah menang apsal cam orang gila

      Delete
    13. Abang Reentry usahlah panas baran
      Tak eloklah kalau terus bermusuhan
      Kan lebih baik kalau kita bermaafan
      Siti sekadar nak berikan peringatan

      Delete
    14. Biar saya terangkan dengan Siti
      Pakcik Reentry tu tak puas hati
      Dia marah dan nak salahkan parti
      Proses demokrasi dia bukan reti

      Delete
  52. Hantam sajalah

    Berkempen sudah bertanding sudah
    harapan berubah nampak dah punah
    ini semua angkara perwakilanlah
    macam dah takde orang lain nak di pangkah

    buat pemilihan seluruh negara
    para perwakilan diberi senjata
    ingatkan memilih guna mata dan kepala
    rupanya pilih populariti semata

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perwakilan banyak rempit saja
      Paper tak baca apatah lagi berita
      Diberi senjata berkuasa
      Tapi langsung tak tahu guna

      Sungguh malang lagi celaka
      Jika inilah kesudahannya
      Melayu hilang roh dan jiwa raga
      Tunggulah saja kehancurannya

      Delete
    2. Abang James sama abang Reentry
      Kenapa nak marahkan abang Khairy
      Perwakilan semua mesti menyedari
      Tentunya bersebab sokongan diberi

      Delete
    3. Siti cuma sekadar nak nasihat
      Kita amalkan lah budaya sihat
      Jangan diturutkan nafsu jahat
      Kikis semua dendam terpahat

      Delete
    4. Benar sangatlah kata Siti tu
      Kita semua eloknya bersatu
      Jangan diikut Reentry hantu
      Dia memanglah kepala batu

      Delete
  53. Malam raya anyam ketupat
    Diisikan beras terus direbus
    Layan Reentry apa yg dapat
    Baik berzikir kan lagi bagus

    ReplyDelete
  54. Maju Melayu jangan berlengah
    Buang semua sikap bermegah
    Buat apalah berpenat mengah
    Biar saya cuba jadi orang tengah

    Saya tak masuk mana2 belah
    Tapi tak suka Melayu berbalah
    Satu cara nak setel masaalah
    Reentry rasanya elok mengalah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa disini suka bermegah
      Geng kejora berlagak tak boleh blah
      Undi sudah menang pun sudah
      Nak suruh aku pulak mengalah

      Delete
    2. Abang Reentry yang sudah tu sudah
      Sebagai tuan rumah abang terdedah
      Mereka semua muncul merata arah
      Kalau lawan juga abang yang parah

      Delete
    3. Amboi sayang juga siti kat dia
      Tak tahu ke nanti dapat bahaya
      Mamat nie boleh tahan buaya
      Jangan siti oi kau nanti aniaya

      Delete
  55. Aidil Adha hari raya korban
    Dgn Reentry kita bermaafan
    Dendam sengketa kita simpan
    Kembali ke cara hidup bersopan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa tuan kata tu kita faham
      Bukan ada nak marah dendam
      Tapi ada le sikit rasa geram
      Tuan tanah eksyen semacam

      Delete
    2. Tuan tanah elok tampil ke depan
      Kan kita menyambut raya korban
      Buat le apa-apa sikit kata ucapan
      Nasihat ke atau pun kata harapan

      Delete

ReentryCapsule Web Log [ reentry7.blogspot.com ]