http://reentry7.blogspot.com/

⏣➤MY PROFILE

My photo
Sub Urban, Malaysia
►ReentryCapsule percaya dan yakin memakan nasi itu boleh mengenyangkan perut.

➤KATA-KATA POYO

Pakar teori aerodinamik mengatakan rekabentuk tubuh badan Kumbang BambleBee adalah SALAH.Kumbang BamBleBee sepatutnya TIDAK BOLEH TERBANG.Seumur hidup, Kumbang BamBleBee tidak pernah belajar tentang teori aerodinamik dan dia pun tidak tahu sepatutnya dia tidak boleh terbang.Tapi dia hanya mahu terbang.Jadi dia terbang je lah.Sambil terbang dia pun berkata...." Ada Aku Kisah.!!..ChaiiTT"..!!...Terima KaseeYY..!!



aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa- Ntah Saper Cakap Aku Pun Dah Lupa -

➤SEARCH THIS BLOG

████████████████████████████████████████████████████████████████████████████

Monday, December 2, 2013

TARIFF LETRIK NAIK 2014.YAHOOOO…TERIMA KASEYYY…!!!!

Tarian kegumbiraan tanda berbiliyon duit akan masuk dari Ah Jib Gor,Roti Jala  n Oh  Mar Ong.

CHaiiiTTT…!!!!!

 

Terima KaseeYYY…!!!!

 

 

Reentry Logo_thumb_thumb_thumb_thumb

172 comments:

  1. Janganlah Reentry mahu timbulkan huru hara
    Banyak aspek pertimbangan dah diambil kira
    Tarif letrik nak naik pun ada le dia punya cara
    Semua nya dibuat demi kepentingan Negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seronok tak tengok Ah Jib Gor berjoget-joget macam orang giler?

      Warghhhh....Kah.....Kah...!!!!

      Delete
    2. Engko punya otak kartun Reentry aku tak mengerti
      Ko hidup dalam khayalan dan fantasi tak renti-renti
      Bila lah kau nak berpijak kepada hakikat dan realiti
      Bukan posting bebal sial macam ni yang aku nanti

      Delete
    3. Reentry sial bahlol apa dah nak jadi dengan engko ni
      Mengapa lah ko sudah jadi meroyan hingga sebegini
      Daripada engkau tunjuk video bodoh yang macam ini
      Baik ko buat video porno Najib dengan dia punya bini

      Delete
    4. Joget....jangan tak joget.Duit masuk berbilyon biliyion every minute dari poket rakyat untuk Ah Jib n kroni berbelanja mewah.
      Rakyat didahulukan kepala butoh...!!!!

      Delete
  2. Replies
    1. Ngko ingat ni blog Gendhot Kechapi nak filter n block komen sebab takut dengan bayang-bayang sendiri.

      Sekian.

      Delete
    2. Woi Reentry, Parpu Gendut Tali Kecapi dah pergi umrah, sudah 5 hari dia tak update dia punya posting. Mungkin 10 hari lagi dia update kot bila dah balik umrah nanti. Kita do'akan tahun depan Parpu akan pergi haji pulak. Nanti blog HPK bukan lagi House Parpu Kari tetapi "Haji Parpu Kari".
      Ngko bila lagi Reentry? Jangan asyik fikir nak ke Singapore atau Thailand jer ...

      Delete
  3. Lepasni adalah kempen tutup lampu, tutup kipas, tutup tv...

    ReplyDelete
  4. Ah jib bangsat penipu

    ReplyDelete
  5. Rokok naik supaya latih rakyat menjadi sihat
    Petrol naik kurang guna kereta lebih selamat
    Letrik naik boleh latih rakyat berjimat cermat
    Semua itu untuk kebiakan negara dan rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk kebiakan negara?ialah semua naik boleh biakkan biawak biawak hidup@konsultan dan perut gendhot kechapi Rosmah terus subur membiak.

      PtuiiiiiHHHH....!!!!!

      Delete
    2. Kalau setakat rosmah sorang berapa banyak dia boleh makan.. Tak logik perbandingan yang dibuat. Tindakan kerajaan ini demi masa depan rakyat malaysia secara total.

      Delete
    3. Yang anon3.51am maksudkan 'untuk kebaikan negara'
      Takkan 'typing mistake' macam tu pun nak diambil kira
      Ngapalah Reentry keparat terlalu nak panas membara
      Takkan hal sikit tu pun tak boleh nak dibuat kira bicara

      Delete
  6. Yang menurut perintahDecember 4, 2013 at 9:47 AM

    Rakyat perlu di didik dengan rasa tanggung jawab kepada masa depan negara.. Banyak negara yang gagal dalam hal ekonomi apabila rakyat tidak peduli tentang negara.
    Semua mahu murah semua mahu free adalah prinsip hidup yang salah. Secara peribadi saya menyokong kenaikan tarif elektrik. Ibarat pepatah hati kuman sama cicah hati gajah sama dilapah.. Begitu kehidupan ini saling perlu bertoleransi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malu aku baca komen MACHAI CIKAI NI.Untung berbiliyon tapi lagi mahu naik.Dah la Monopoli pasaran.Bil anggaran banyak tipu.Kenaikan tak munasabah dan membebankan rakyat.Pukimak punya slogan rakyat didahulukan.7 Billion sekali ngap jer konsultan.
      Aku dah meluat nak tengok Sandiwara Perhimpunan Agong UMNO.Semuanya PUKIMAK..!!

      PRU 14 bersedia untuk satu REVOLUSI.

      AWAS!!!!

      Delete
    2. 'Yang menurut perintah' adalah contoh rakyat setia
      Apa-apa kemungkinan pun kita perlu bersiap sedia
      Reentry bingai sial ni hanya ikutkan kepala otak dia
      Kalau begini bagaimana lah nak majukan Malaysia

      Delete
  7. Mana James tahi palat dah tak nampak banyak hari
    Takkan dah terlampau takut langsung terus nak lari
    Tak terasa ke nak mari tolong ini mangkuk Reentry
    Sial lahanat tak habis-habis kutuk perdana menteri

    ReplyDelete
  8. Reentry anjing kurap ni dah makin teruk merapu
    Ibarat bawa bawa kereta malam tak buka lampu
    Dah tak boleh nak menyalak dekat blog siParpu
    Kat sini dibuat nya posting video kartun menipu

    ReplyDelete
  9. Mereka yang bilnya dibawah +-70 ringgit tidak terlibat langsung dengan kenaikan bil tnb..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaman sekarang dengan UNIFI on 24jam,Gadjet nak charging dan lain lain lagi ditambah dengan tariff yang naik ada ker nak maintan RM20 atau +-70 hennget.Rumah kosong bil anggaran RM60.

      Kepala Butoh dia.

      Delete
    2. Cara berfikir Reentry bahalol bangsat ni bahaya
      Rakyat kampong dan bawahan takkan teraniaya
      Anon December5, 2013 at 9:39 AM lu wa caya
      Musuh kepada musuh saya adalah kawan saya

      Delete
  10. Dalam ucapannya di Perhimpunan Agung UMNO 2013 kelmarin, ketua pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin secara lantang membantah kenaikkan tarif elektrik tersebut dan membidas TNB yang hanya mencari keuntungan tanpa mengira kesan kepada rakyat Malaysia.
    Reentry tak nak ucapkan tahniah atau syabbas ke kepada KJ yang nampak dan faham akan pandangan Reentry terhadap isu kenaikan tariff eletrik ini. Nampaknya KJ dan RC sehaluan ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu modal masa Perhimpunan Agong jer.Macam aku tak biasa dengan Politik Taik Pala Bana korang ni.Time PAU,PRK,PRU,Pemilihan UMNO semua akan bersalin kulit jadi pendekar Melayu terulung.

      PtuiiiiHHHHH....!!!!

      Delete
    2. Janganlah Reentry sengaja nak salah sangka
      KJ bukan lah jenis orang yang bermuka-muka
      Apa yang dia ucapkan tu semua ikhlas belaka
      Kenaikan tarif menekan rakyat itu dia tak suka

      Delete
    3. KJ makin sehari nampak makin banyak berubah
      Sokongan kepadanya makin banyak bertambah
      Musuh luar dan dalam semuanya makin gelabah
      Ketua Pemuda hebat gagah tolak pun tak rebah

      Delete
    4. KJ petah bercakap dan lantang bersuara
      Lulusan university terkemuka luar negara
      Tegas tepat dan bernas dia punya bicara
      Pendapat dia selalu ikhlas bukan berpura

      Delete
    5. KJ mempunyai sifat ikhlas dan budi mulia
      Membela nasib rakyat sentiasa di hati dia
      Bukan lah saja berkaitan sukan atau belia
      Najib pilih dia jadi menteri tidaklah sia-sia

      Delete
  11. Pemuda Umno hari ini menemplak pakatan pembangkang yang disifatkan menipu rakyat kononnya mengamalkan pentadbiran yang berhemah dan berjimat-cermat namun dimasa yang sama menaikkan gaji Adun Selangor sehingga 373 peratus. Ketuanya, Khairy Jamaluddin menyfatkan ia sebagai tembelang pakatan yang semakin terdedah hari demi hari.

    “… mereka pukul canang, Selangor paling hebat dalam mengamalkan pentadbiran berhemah dan berjimat-cermat, kini tindakan kerajaan Selangor menaikkan gaji Speaker, Timbalan Speaker dan Ahli Dewan Undangan Negeri mereka sehingga ratusan peratus, apa pula ceritanya? Takkan itu juga demi rakyat?.

    “Matematik saya senang saja, kalau gaji Speaker Selangor RM22,500 sebulan, bermakna setahun RM270,000. DUN Selangor pula bersidang kira-kira 30 hari (purata) dalam setahun. Malahan tahun lalu, persidangan DUN Selangor hanya sebanyak 21 hari sahaja. Dengan sehari saja speaker bertugas, sudah dapat RM9,000. Gaji Menteri Besar usah cerita, lagi banyak daripada gaji Perdana Menteri yang menjaga satu negara. Pihak pembangkang ini macam bunga dedap, sungguh merah berbau tidak”, katanya dalam ucapan dasarnya pada Perhimpunan Agung Pemuda 2013.

    Menurut Khairy lagi, ego dan keceluparan pakatan pembangkang seolah tiada batasnya. Malah semakin lama berkuasa semakin angkuh dan bongkak.

    “DAP apabila tak kena gaya, mereka tak teragak-agak untuk memanggil penjawat awam atau sesiapa saja “anjing” atau “kucing kurap”. Bila minta maaf pun nampak sangat tak ikhlas” katanya lagi.

    Tidak cukup dengan itu, Khairy turut membangkitkan keceluparan Pengerusi DAP, Karpal Singh yang mahu mengharamkan parti politik berasaskan kaum dan agama baru-baru ini. Menurutnya disebabkan kenyataan itu, Dewan Pemuda Pas terus naik angin kerana semakin sedar dan melihat sendiri belang sebenar parti ultra kiasu itu.

    Disebabkan isu itu juga, Pas dlihat mula membangkitkan isu untuk bermuzakarah dengan Umno.

    “Pemuda Umno tidak menolak apa-apa kebarangkalian, cuma harapnya janganlah idea muzakarah itu sekadar untuk menggertak DAP, tetapi lahir ikhlas dari hati Pas. sendiri. Bagi Pemuda Umno, ia satu langkah yang murni ke arah impian menyatupadukan orang Melayu, demi kelangsungan survival ummah, bangsa dan agama,” tegas beliau.

    Disamping itu, beliau turut meminta agar Tenaga Nasional Berhad (TNB) lebih prihatin terhadap masalah rakyat dan komuniti perniagaan yang mula mengeluh tentang tarif elektrik yang akan naik awal tahun depan. Ketua Pemuda, Khairy Jamaluddin menegaskan TNB perlu lebih prihatin kepada rakyat dan tidak boleh bermotifkan keuntungan semata-mata.

    “…Kita difahamkan bahawa peningkatan tarif elektrik ini bukan sekadar untuk menampung peningkatan harga bahan api, tetapi juga bagi menambahkan laba keuntungan TNB yang sudah berbilion ringgit jumlahnya.

    “Bagi Pemuda, kenaikan tarif yang tidak setara dengan peningkatan kos bahan api dan hanya menguntungkan TNB yang tampak mementingkan kantung pemegang saham dan bukannya rakyat jelata. Kepada TNB dan juga GLC-GLC yang lain Pemuda mendesak janganlah terlalu mementingkan prestasi kewangan semata, tanggungjawab kepada rakyat jangan sesekali dilupa,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bravo KJ, syabbas di atas prinsip dan ketegasan anda dalam memperjuangkan nasib rakyat, khususnya berkaitan orang2 Melayu. Macam inilah rupa dan gaya ketua pemuda UMNO yang kita nak cari!

      Delete
  12. Ada dengar khabar Reentry dah kembali ...

    ReplyDelete
  13. Reentry sedang sibuk pergi bantu mangsa banjir kat Pahang kot ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru balik dari Singapore la Badol.Aku baru sebat iPhone 5S.On da way balik KL aku saksikan 3 bijik Lamborghini accident dan hangus terbakar.PUKIMAK Singaporean cucuh kereta aku bajet bagus.Sekali accident padan muka.Nasib tak mamphos..!!!

      ChaiiiTTTT...!!!!

      Delete
    2. Nanti aku update Lamb terbakor tu.

      Sekian.

      Delete
  14. Reentry engko tak pergi pwtc ke.. Dengar pejuang2 melayu berucap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dah bosan dengan perhimpunan sandiwara tu.Tak nak ambik port dah.Semua penipu.

      Sekian

      Delete
    2. Janganlah Reentry nak buat perangai celaka
      Dengan bangsa Melayu nak jadi penderhaka
      Apa yang umno buat dikatakan buruk belaka
      Sepanjang masa asyik nak berburuk sangka

      Delete
    3. Reentry perangai buruk macam ikan pedukang
      Sepanjang masa menikam umno dari belakang
      Kutuk pemimpin di mulut dia tak pernah lekang
      Itu pasal Geng Kejora hentam dia terkangkang

      Delete
  15. James bangkai ibarat burung patah kepak
    Di tengah hutan rimba masih lagi melepak
    Dah hampir sebulan muka dia tak nampak
    Mahu keluar takut bontotnya Kejora sepak

    ReplyDelete
  16. Reentry dah sentot dia punya kotey punya kepala
    Dia hanya berani mucul buat komen sekali sekala
    Nak komen kerap takut lubang jubur dia kena sula
    Sudah cabut lari pergi sembunyi entah mana hala

    ReplyDelete
  17. Geng Kejora sentiasa tangkas dan ghairah
    Reentry sial nampak seperti dah menyerah
    Sengsara dan luka makin bertambah parah
    Tak tahu nak buat apa sudah tak tentu arah

    ReplyDelete
  18. Sudah tenat dan parah ini Reentry hantu
    Makin jadi bingung fikiran pun dah buntu
    Tak habis-habis dia dihentam dan dilatu
    Si James pukimak pun tak datang bantu

    ReplyDelete
  19. Reentry setan sial sudah lari entah ke mana
    Mungkin sedang cuci tahi palat kepala bana
    Sama Geng Kejora teruk betul dia dah kena
    Jiwa dah tertekan hidup pun sangat merana

    ReplyDelete
  20. Reentry memang nya penakut dan bacul
    Kejora sudah kasi hentam dia betul-betul
    Serik dilanyak paku balun tibai dan pukul
    Dah hilang terus tidak berani nak muncul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reentry tak usahlah suka nak buat alasan
      Cara helah engko kami dah cukup bosan
      Engko akan kami beri lebih berat balasan
      Kami mahu lanyak ngko sampai pengsan

      Delete
    2. Reentry mangkuk ayun sial lahanat ni ada-ada saja
      Penganggur macam ko apa ke jadah banyak kerja
      Aku boleh agak cara engko mendapat duit belanja
      Kalau engko tak jual pil ectasy mesti kau jual ganja

      Delete
    3. Reentry pukimak sial ni rupanya umur masih panjang
      Ingat sudah lemas dengan James di Sungai Rejang
      Tinggal dalam hutan makan monyet mandi telanjang
      Nak keluar tak berani nanti kot Geng Kejora terajang

      Delete
  21. Reentry ni dalam hati dia memang dah mengaku kalah
    Cuma dia tak mahu bagi nampak kalau dia terus belah
    Maka dia pun mulalah reka cipta macam-macam helah
    Pada hal dia sebenarnya takut geng menantu Pak Lah

    ReplyDelete
  22. Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin menegaskan isu pembaziran, ketirisan dan rasuah sepertimana yang didedahkan dalam laporan Ketua Audit Negara membangkitkan rasa marah anak muda.‎

    ‎Khairy berkata pendedahan Ketua Audit Negara itu jika tidak dapat dijawab dan dikenakan tindakan kepada mereka yang terlibat boleh menyebabkan anak muda menjauhi UMNO dan Barisan Nasional (BN).

    Katanya, anak muda mahu melihat semua perkara yang didedahkan oleh Ketua Audit Negara dijawab dengan jelas dan tindakan dikenakan terhadap mereka yang terbabit.

    "Laporan Ketua Audit Negara menunjukkan adanya berlaku pembaziran, ketirisan dan rasuah dan mereka (anak muda) mahu kita (UMNO dan BN) menjawab isu ini.

    "Kalau tidak dapat menjawab mengenai pembaziran, ketirisan dan rasuah ia boleh membangkitkan kemarahan anak muda, jadi kita perlu jawab dan tindakan perlu diambil kepada mereka yang bersalah," katanya ketika menyampaikan ucapan pengulungan perhimpunan Agung UMNO di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini, hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Begini lah sikap pemimpin yang kita mahu. Bukannya jenis yang jadi pak angguk atau 'yes men' saja. KJ ni tegas dan lantang menentang sesuatu yang melibatkan kepentingan rakyat.

      Hari tu dia komplen pasal bolasepak (FAM), lepas tu pasal kenaikan kenaikan tariff eletrik, kini pasal pembaziran, ketirisan dan rasuah dalam kerajaan.

      Syabbas dan tahniah KJ ... andalah selayak-layaknya pelapis pemimpin Negara ...

      Delete
    2. Begini lah sepatut nya sifat bagi pemimpin negara
      Kepentingan untuk rakyat setiap masa diambil kira
      Bukan sahaja lantang matang dan petah berbicara
      Tindakan yang dibuat sesuai masa dan kena cara

      Delete
    3. KJ lah peminpin yang kita sandarkan harapan
      Bukan sahaja dia bergaya, segak dan tampan
      Dengan siapa pun dia sanggup nak berdepan
      Dia mahu orang Melayu keluar dari kegelapan

      Delete
    4. KJ bijak terpelajar lulusan Oxford yang hebat
      Petah berbicara matang dan cekap berdebat
      Ramai tokoh pembangkang dah kena rembat
      Dia dah pasti akan jadi PM cepat atau lambat

      Delete
    5. KJ adalah pemimpin jenis yang kita nak cari
      Dia ada wawasan hala tuju dan tinggi jati diri
      Bukannya macam si mangkuk ayun Reentry
      Kerja melalak dan mengutuk ajer setiap hari

      Delete
  23. Reentry mangkuk kini betul-betul dah bungkus
    James dulu rupa anjing kini kecut seperti tikus
    Geng Kejora terus terkam balun dengan rakus
    Dua ekor setan tu jadi kaku macam ikan kukus

    ReplyDelete
  24. Reentry sudah tak tahu lagi nak kata apa
    Serangan Kejora datang bertimpa-timpa
    Tidak tahu lah nak mengadu pada siapa
    James taik palat masih di hutan bertapa

    ReplyDelete
    Replies
    1. James sial lahanat tidak berani datang lagi dah
      Sudah sangat teruk dia dapat siksa dan padah
      Dia lari ke hutan segala semak samun diredah
      Baru padan muka itu setan barua haram jadah

      Delete
  25. Begini lah nasib Reentry pukimak yang malang
    Setiap hari bala datang tidak pernah berselang
    Harapkan James penakut bagai pondan jalang
    Kedua-dua sudah kecut pelir terus menghilang

    ReplyDelete
  26. Reentry sekarang dah bertukar menjadi pondan
    Hari-hari mengadap almari solek dia berdandan
    Guna jamu dan mengurut jaga potongan badan
    Kalu tak dapat mak andam dia jumpa tok bidan

    ReplyDelete
  27. Sikit-sikit kerja banyak yang dijadikan helah
    Itulah saja cara Reentry buat bila nak kalah
    Baru dia reti sudah tak berani lagi berbalah
    Blog pukimak taik palat ini ko tutup saja lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reentry ni cakap megah bagai gunung berapi
      Sekarang apa sudah jadi terus diam menyepi
      Pukulan dan bedilan dah tak mampu dihadapi
      Alasan mahu lari dia cakap lah saja nak ke JB

      Delete
  28. Tinggi tinggi pohon kelapa
    sayang buah kotai semuanya
    Bosan nya baca pantun kera kejora
    rasa bagai nak muntah pun ada

    merbah jambul membuat sarang
    buat berehat diwaktu malam
    kalau idea dah kering kontang
    eloklah kera duduk diam

    sampan buruk hanyut ke kuala
    jadi tukun ketam dan udang
    itulah padah selalu mengata
    akal jadi kelam idea pun hilang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa hal James kote kurap dok meraban
      Memekak bagai ayam nak masuk reban
      Buat pantun buruk busuk serupa jamban
      Baik kau pergi sungai jer kayuh sampan

      Delete
    2. James tak usahlah nak menunjuk pula
      Kalau setakat nak keluar sekali-sekala
      Nanti kejora hentam kau punya kepala
      Kau jadi bertambah sakit meroyan gila

      Delete
  29. James tahan lukah cari makan dalam sungai
    Reentry baloq liat tak mau kerja malas lengai
    Kedua-dua mereka sama bengap dan bingai
    Sudahlah bodoh bahalol teruk pula perangai

    ReplyDelete
  30. Reentry sial sudah tidak berani lagi nak bising
    James pula buat pantun tidak ubah taik kucing
    Kedua-dua mereka Geng Kejora sudah lesing
    Sengsara merana otak pun jadi makin runsing

    ReplyDelete
  31. Dah tak berani bersuara lagi Reentry kelabu
    Buat posting pun serabut macam taik lembu
    Begitu juga dah lari si James penahan bubu
    Lari berselerak bila Geng Kejora mari serbu

    ReplyDelete
  32. Mana dah pergi Reentry mangkuk pedukang
    Aku agak sudah mampos keras terkangkang
    James iblis pula dah habis berbirat belakang
    Kena tibai dengan Kejora lari lintang pukang

    ReplyDelete
  33. Reentry sudah jadi macam budak teruk dibuli
    James pantun macam taik mau baca pun geli
    Kejora sudah tibai ganyang kedua-dua sekali
    Pedih lobang jubor seperti dijolok dengan cili

    ReplyDelete
  34. Reentry dan James sudah jadi merana tahap sawan
    Geng Kejora lanyak buli sikit pun tak berani melawan
    Mereka dah jadi penakut lebih dari tahap perempuan
    Biar mereka rasa akibat dari menjolok sarang tebuan

    ReplyDelete
  35. Reentry cara tidak langsung memang dah menyerah
    James sudah jadi gila babi menyondol tak tentu arah
    Kedua-duanya makin menderita bagaikan luka parah
    Itu lah akibatnya bila selalu buat Geng Kejora marah

    ReplyDelete
  36. Reentry hanya mampu menangis air mata mengalir
    James pulak hanya tahu buang tahi palat kulup pelir
    Mereka berdua bodoh tolol bingai ibarat pak pandir
    Kejora hentam lanyak buli teruk sampai lidah terjelir

    ReplyDelete
  37. James bangsat mesti rasa menyesal tak sudah
    Akibat nak tolong Reentry dia juga dapat padah
    Nak lawan Geng Kejora bukan le benda mudah
    Baru padan dgn muka ini dua ekor haram jadah

    ReplyDelete
  38. Reentry bangsat keparat tidak nampak mana pi
    Sebelum ni kemain konon semangat berapi-api
    Apa Kejora dah main halus hembus ilmu jampi
    Dah tak ada bunyi apa lagi terus diam menyepi

    ReplyDelete
  39. James barua pukimak kenapa dah tak teruja
    Tak mahu tolong kah Reentry yang kau puja
    Dia kena teruk adakah ngko nak tengok saja
    Takkan cuci tahi palat saja ngko punya kerja

    ReplyDelete
  40. Aku nak pegi kuantan... tolong orang banjir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. James bangsat tak usah lah nak pergi cari bala
      Diri sendiri pun macam sial tidak ketahuan hala
      Ini ngko buat lawak nak pergi tolong orang pula
      Lebih baik ko ke sungai memukat atau menjala

      Delete
    2. James haram jadah dah kena azab yang perit
      Geng Kejora dah terajang masuk dalam parit
      Kena tibai pukul balun lanyak sampai cirit birit
      Butuh kecut sentap masuk dah tukar jadi burit

      Delete
    3. James setan masa engkau tak usah lah dibazir
      Engkau tu bukan betul merayau mundar mandir
      Apa ke jadah kau nak pergi tolong orang banjir
      Baik duduk diam je cuci tahi palat kat pala pelir

      Delete
  41. James butoh kurap janganlah nak temberang
    Muka bangsat apa ke jadah nak tolong orang
    Lebih baik nko ke sungai tangkap memerang
    Tak pun memburu dalam hutan bawa parang

    ReplyDelete
  42. Reentry bahalol langsung dah tak berani nak keluar
    Macam James sembunyi dalam gua bagai kelawar
    Mereka dah kena balun lanyak teruk dalam dan luar
    Terus lari takut Kejora londeh mereka punya seluar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reentry asyik kerja menangis hatinya tersentuh
      Tidak tertahan sengsara hari-hari dia kena tutuh
      Jiwa & raga luka derita maruah pula sudah jatuh
      Kini dia duduk termenung aje gosok pala butuh

      Delete
    2. Reentry rasanya memang betul-betul sudah mati
      Terima kasih semua geng atas segala jasa bakti
      Rasa nya elok dulu kalau setakat ini kita berhenti
      Kalau ada lagi musuh kita sambung serang nanti

      Delete
    3. Tidak sia-sia kita punya usaha dan titik peluh
      Akhir sekali misi kita ni dapat juga kita penuh
      Reentry durjana akhir nya berjaya kita bunuh
      James lahanat pun dah sentot kepala butuh

      Delete
    4. Reentry syaitan keparat sudah meninggal pergi
      James sial lahanat pun sudah terus angkat kaki
      Sekarang sudah tidak ada lagi musuh saki baki
      Blog Reentry7 ini kiranya kita dah berjaya miliki

      Delete
    5. Misi perjuangan kita dah ternyata tidak gagal
      Reentry tolol memang sudah sah meninggal
      Tinggal le James sekor macam babi tunggal
      Dia lari menyorok takut kote dia kita penggal

      Delete
    6. Dulu Othaman kaduk kemain lagi cakap takbur
      Namun dah lenyap kita dah hantar dia ke kubur
      Kini Reentry bahlol pula dah berjaya kita lebur
      Tunggu James sekor lagi je kita nak sula jubur

      Delete
  43. Reentry khabarnya dah masuk wad kat hospital
    Aku agak dia sudah sakit jiwa atau sakit mental
    Itu lah akibat nak berjuang tetapi jiwa tak kental
    Boleh kata setiap hari Kejora sebat dan sental

    ReplyDelete
  44. Reentry punya masa depan dah pastinya kelam
    Dia punya batang butoh sudah sentot ke dalam
    Apa tak nya dilanyak ganyang siang dan malam
    Dah tenat tercungap tunggu aje nak tenggelam

    ReplyDelete
  45. Reentry engko punya batang pelir letak mana
    Atau pun engko memang sebenar nya betina
    Apa engkau malu sebab kena londeh celana
    Tak kan tak nak jawab begini teruk kau dihina

    ReplyDelete
  46. James butuh sentot dah hilang mana pula
    Tak nak bantu ke Reentry kau punya idola
    Sebelum ni kemain ko galak meroyan gila
    Apa kau dah takut lobang jubor kena sula

    ReplyDelete
  47. Reentry dan James adalah dua ekor kera
    Jenis pondan bapuk penakut tidak terkira
    Mereka kini hidup dalam susah sengsara
    Hari-hari kena tibai lanyak dengan Kejora

    ReplyDelete
  48. Reentry dah jadi keras kaku macam batang ubi
    Hari-hari Kejora buli balun ganyang bertubi-tubi
    James pula dah merapu sawan tahap gila babi
    Kedua-dua lari masuk kelubuk seperti kura labi

    ReplyDelete
  49. Reentry bangsat terus senyap sepi tak ada khabar
    Dulu kemain garang celupar kini mengapa hambar
    Keluar lah ke mari Geng Kejora sedang mencabar
    Kalau penakut blog pukimak ni lebih baik ko bubar

    ReplyDelete
  50. Replies
    1. Siapa yang sewel siapa yang sudah sawan gila
      Lepas ini engko nak buat video kartun apa pula
      Nanti saja lah Geng Kejora dok tunggu nak tala
      Kau pastinya akan mendapat lebih banyak bala

      Delete
  51. Geng kejora dah kena lesing sekali terus senyap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. James barua setan pukimak kenapa menyepi
      Apakah sedang cuci tahi palat di dalam mimpi
      Kejora dah antar pantun begitu banyak berapi
      Satu pun tak berjawab dah tak mampu hadapi

      Delete
  52. Alahai Reentry sial dan James setan apa cerita
    Tak kan lah takut sangat hingga lari merata-rata
    Sekali sekala keluar hanyalah sepatah dua kata
    Dah habiskah modal mahu buat auta dan dusta

    ReplyDelete
  53. Reentry dan James memang jenis tiada jati diri
    Main serang hendap sekadar berani pukul curi
    Masa dipukul balun dua-duanya asik je nak lari
    Kalau berani mari lah kita bertarung setiap hari

    ReplyDelete
  54. James keluar sekejap dah lari balik ke hutan
    Reentry langsung kecut sebab kotey bentan
    Sudah lari sembunyi terus ini dua ekor setan
    Marilah keluar kita berlawan kalu anak jantan

    ReplyDelete
  55. Reentry terus sentap takut kena tendang jubur
    James pulak lari lintang pukang tahi berterabur
    Tidak tertahan hari-hari kena bedil dan sembur
    Tak lama lagi dah dua ekor ni nak masuk kubur

    ReplyDelete
  56. Entah mana sudah hilang si James kera duku
    Cari bala sebab nak tolong Reentry tiga suku
    Dua-dua ekor terus diam sepi jadi keras kaku
    Tak berani lawan bila Geng Kejora tibai paku

    ReplyDelete
  57. James masih dalam hutan menangkap kura
    Reentry sial diam tidak berani lagi bersuara
    Masing-masing memendam duka sengsara
    Hari-hari ditibai lanyak dengan Geng Kejora

    ReplyDelete
  58. Reentry sebelum ni kemain celupar dan garang
    James bingai tolol terpengaruh nak ikut perang
    Sekali Geng Kejora ramai-ramai masuk serang
    Terus hilang sembunyi ini dua ekor memerang

    ReplyDelete
  59. Reentry pehal dah tak berani lagi jenguk muka
    Dah ikut lari ke hutan ke dengan James celaka
    Masing-masing dah sentot batang pelir belaka
    Biar padan dengan ini dua ekor monyet ungka

    ReplyDelete
  60. Reentry tolol sial keparat ternyata sudah bungkus
    James butuh kulup tahi palat pulak dah berambus
    Jubor mereka dah kena jolok sampai nak tembus
    Dua-dua ekor bangsat ni tunggu aje nak mampus

    ReplyDelete
  61. Reentry dan James dah tak lalu nak sarapan
    Asyik kena hentam je belakang dan hadapan
    Dilanyak ganyang teruk pun tak ada jawapan
    Mereka berdua agak nya dah putus harapan

    ReplyDelete
  62. Reentry durjana aku anggap dah jadi mayat
    James pala bana pula sudah tamat riwayat
    Mereka sudah lama derita sepanjang hayat
    Biarlah mereka bersemadi menjadi hikayat

    ReplyDelete
  63. Reentry dan James paling penakut punya keparat
    Sekor nak dijentik telur sekor lagi kote nak dikerat
    Dua-dua nya sangat tersiksa derita hidup melarat
    Mereka dah sawan sasau tak kenal laut dan darat

    ReplyDelete
  64. Replies
    1. Reentry mana dah hilang suara mu nan syahdu
      Lama tak dengar Geng Kejora dah terasa rindu
      Tak kan asyik nak meratap je menangis tersedu
      Macam cina apek tua ketagih tidak dapat candu

      Delete
    2. Reentry jangan lah jadi macam kera tergaru-garu
      Aku tengok keadaan engko pun rasa dah terharu
      Daripada keadaan menjadi makin teruk haru biru
      Ada eloknya jugak kalau kau bukak posting baru

      Delete
  65. Reentry ternyata manusia yang sangat bacul
    James mangkuk pula bodoh macam tunggul
    Keduanya teruk parah ditibai balun dan pukul
    Terus cabut hilang tak berani lagi nak muncul

    ReplyDelete
  66. Reentry ternyata benar dah tidak tahan daulat
    Dibalun Geng Kejora jadi bodoh terkulat-kulat
    Sama lah dengan James kote kulup tahi palat
    Tahan saja ditaji walau dalam hati sangat ralat

    ReplyDelete
  67. James setan kuda kayu bodohnya tidak terperi
    Sanggup siksa diri angkara nak tolong Reentry
    Derita susah sengsara merana sepanjang hari
    Cari tali sajalah ada lebih baik kau gantung diri

    ReplyDelete
  68. Seronok sungguh dapat tibai James dan Reentry
    Tidak melawan seperti macam dapat makan free
    Teramatlah bahagia dan gembiranya tidak terperi
    Bila dapat lanyak lenyek kedua bahlol ini hari-hari

    ReplyDelete
  69. Reentry jangan pula ngko nanti buat tak tahu
    Dekat 200 komen nanti ko upload yang baru
    Buat posting ori jangan lah cuba nak tiru-tiru
    Kalau engko tidak ikut nanti ko jadi haru-biru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan permintaan tetapi satu perintah
      Ingat! jangan degil atau cuba nak bantah
      Bukan saja tengkuk engkau nanti dipatah
      Telur pala bana kau juga nanti kena ratah

      Delete
    2. Baru 120++ komen.Rilek dulu brader...

      Delete
    3. Awas Reentry aku mau bagi kau amaran sikit
      Jangan buat posting macam taik cirit melekit
      Kau tentu tidak suka kalau marah aku bangkit
      Kelak nantinya ko juga yang akan dapat sakit

      Delete
  70. Pengaruh Reentry sudah semakin pupus
    James babi hutan dah berjaya kita hapus
    Tidak muncul lagi sudah terus berambus
    Atau pun mungkin dah tergolek mampus

    ReplyDelete
  71. Mana dah melingkup si James biawak pasir
    Masihkah meraung tangis air mata mengalir
    Reentry bahlol pun dah tak berani nak hadir
    Mungkin masih melopong urut batang pelir

    ReplyDelete
  72. Reentry dajal terus tak berani nak tunjuk wajah
    James puki ayam kat kebun sibuk halau gajah
    Dua ekor mangkuk ini dah tak berani berhujah
    Lari merata tak tahan Geng Kejora tibai terjah

    ReplyDelete
  73. Dengar sini Reentry aku mahu warning dan pesan
    Posting pukimak ini aku sudah rasa sangat bosan
    Buat yang baru cepat jangan nak bagi apa alasan
    Kalau tidak aku nanti rembat kau sampai pengsan

    ReplyDelete
  74. James dah lari balik kampong di rumah panjang
    Hari-hari ke hutan menahan jerat babi dan kijang
    Berak di dalam sungai dan mandi pula telanjang
    Terus tidak mari lagi takut Geng Kejora terajang

    ReplyDelete
  75. James masuk ke blog ini sekadar jadi bahan lawak
    Kini dah balik tinggal di hutan pendalaman Sarawak
    Ke mana pun lembing dan sumpit selalu dia bawak
    Cari makan tangkap kura tikus musang dan biawak

    ReplyDelete
  76. Meroyan jer kau ni hari-hari.Nanti PRU 14 nantikan Tsunami Melayu yang Ku Nan Bahlol kata mustahil tu.
    Sekarang aku mode rilek.

    Rilek brader.....brader rilek...

    ChaaaiiiTTTT...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reentry amaran aku jangan ko buat tak reti
      Posting taik haprak ni aku nak engkau ganti
      Buatlah artikel baru yang lebih menarik hati
      Kalau tidak teruk engkau aku belasah nanti

      Delete
  77. Wahai Pok Jib.... Terima KaseYYY....!!!

    ReplyDelete
  78. Reentry buat posting seperti kari tak berempah
    Haprak taik tidak ubah macam longgok sampah
    Apa pembangkah sudah tak bayar ke lagi upah
    Baik buat yang baru sebelum nkau aku sumpah

    ReplyDelete
  79. James bahlol pukimak mana tak datang-datang
    Masih sibuk kat hutan lagi ke menjerat binatang
    Tak mau tolong ke Reentry yang dah terlentang
    Takkan asyik kerja nak urut butuh punya batang

    ReplyDelete
  80. Geng Kejora serang ibarat gajah turun minyak
    Reentry dan James teruk kena hentam lanyak
    Kedua-dua ekor dah tak berani cakap banyak
    Sudah lebih sebulan tidur tidak boleh nyenyak

    ReplyDelete
  81. Dah hilang tak muncul lagi James setan lahanat
    Penakut lebih teruk dari Reentry si pengkhianat
    Mereka sudah lari lintang pukang sampai penat
    Apa tidaknya Geng Kejora mahu tangkap sunat

    ReplyDelete
  82. James sial makan tak lalu mandi tak basah
    Reentry pula sentiasa dalam resah gelisah
    Mereka terpaksa harungi hidup amat susah
    Mana tidaknya hari-hari asyik kena belasah

    ReplyDelete
  83. James sudah semakin berat terima padah
    Reentry pulak sengsara resah dan gundah
    Keduanya tidak berani lawan walau diludah
    Baru padan muka ini dua ekor haram jadah

    ReplyDelete
  84. James pelir berkurap tahi palat bersempai
    Dah seminggu aku tunggu tapi tak sampai
    Kejora hentam balun lanyak terkapai-kapai
    Terus lari tinggal di dalam hutan jerat tupai

    ReplyDelete
  85. Reentry setan kenapa dah diam tidak bersuara
    Dulu kemain celupar mulut bagai api membara
    Kini pelir dah sentot masuk seperti kepala kura
    Tak kan nak lari sembunyi macam James kera

    ReplyDelete
  86. Reentry pelir penuh kurap jubur pun berkarat
    James pula banyak tahi palat butoh tak kerat
    Nak lawan Geng Kejora mereka dah tak larat
    Terus membawa derita hidup susah melarat

    ReplyDelete
  87. Kasihan banget gue melihat James dan Reentry
    Dihentam dan godam teruk sekali sabannya hari
    Emangnya mereka ngak punya tempat mahu lari
    Pantasnya akui aja kalah sama geng Mas Khairy

    ReplyDelete
  88. Apalah nak jadi dengan nasib Reentry
    Dibalun dan lanyak dekat blog sendiri
    Nak harapkan James sudah cabut lari
    Harapnya jangan le sampai bunuh diri

    ReplyDelete
  89. Kok giler bangat bregset kejora nih dong.Gue disini aman aman sahaja dong.

    Warghhh....Kah...Kah...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gue tahu benerr di mulut sahaja lo bilang aman
      Namun di hati lo emangnya ngak ketenteraman
      Sampei kapan lo senantiasa ketemui ancaman
      Lo punya nasib akhirnya akan seperti Othaman

      Delete
  90. James bahlol pukimak aku masih menanti
    Memang banyak perkara aku tak puas hati
    Dapat kalau aku nak lenyek macam capati
    Aku nak tibia lanyak hingga setengah mati

    ReplyDelete
  91. CILI KASI TARUK...!!!!

    Blog house pk dah boleh komen tanpa sekatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak guna punya Gendhot Kechapi.Blog dia famous sebab aku yang hensem ni.

      ChaiiiTTTT...!!!

      Delete
  92. PANTUN TERAKHIR KERA KEJORA....

    December 13, 2013 at
    4:58 PM
    James bahlol pukimak aku masih
    menanti
    Memang banyak perkara aku tak
    puas hati
    Dapat kalau aku nak lenyek macam capati
    Aku nak tibia lanyak hingga
    setengah mati


    kah kah kah......

    ReplyDelete
    Replies
    1. James,

      Aku rasa diorang semua tengah cuti bersunat.Maklumlah tengah cuti sekolah.

      Warghhhh...Kah....Kah...Ptuiii....!!!

      Delete
    2. Mungkin jugak laa

      ha ha

      Delete
  93. Rindu pulak aku dekat geng kejora tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aman blog aku dah.
      Ahhhhhhhhhh......lega rasanya

      Delete
  94. Reentry & James jangan lah nak bermegah diri
    Kemenangan mudah ko berdua tak akan diberi
    Geng Kejora sama sekali tak mungkin akan lari
    Ke lobang cacing pun ko dua ekor akan ku cari

    ReplyDelete
  95. Reentry & James jangan lah cepat nak melatah
    Korang dua ekor sudah lama sangat kami ratah
    Sebenarnya kami semua seperti nak termuntah
    Posting sial yang engko buat macam apa entah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ingat dah MAMPHOS...!!!!

      Ptuuuiiii....!!!!

      Delete
  96. James cuba lah ko jadi orang yang berguna
    Engko tu yang sebenarnya dah pun terkena
    Termakan dakyah si Reentry punya rencana
    Perjuangan pukimak entah apa kepala bana

    ReplyDelete
  97. KUALA LUMPUR - Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar akan menyuarakan kebimbangan golongan belia berhubung isu kenaikan kos sara hidup semasa mesyuarat Kabinet, pada Rabu.
    "Saya mengambil maklum apa yang dibangkitkan oleh Majlis Belia Malaysia (MBM) yang mewakili semua belia di luar sana berhubung kos sara hidup. Saya akan suarakan kerisauan golongan belia ini pada mesyuarat Jemaah Menteri Rabu ini," katanya.

    Beliau berkata demikian ketika merasmikan Persidangan Majlis Perundingan Belia Negara (MPBN) Sidang II Penggal ke-29 2013-2014 di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini, hari ini.

    Khairy berkata tiga perkara pokok bagi golongan belia di negara ini ialah kos sara hidup, rasuah dan kejadian jenayah.

    "Perkara ini perlu dibangkitkan di peringkat Jemaah Menteri supaya tidak ada tekanan dalam kalangan rakyat," katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Begini lah layaknya seorang menteri belia
      Cekap melaksana tugas dan berhati mulia
      Nasib rakyat jelata sentiasa dipantau selia
      Tidak macam Reentry kerja melalak je dia

      Delete
    2. Khairy bukanlah pemimpin jenis kaki auta
      Segala apa yang dikata tetap akan dikota
      Sentiasa dipentingkan nasib rakyat jelata
      Tak macam Reentry hanya bermain kata

      Delete
    3. Memang sesuai dan tepat Najib lantik Khairy
      Khidmat kepada rakyat jelata sentiasa diberi
      Reputasi dan imejnya makin naik hari ke hari
      Itulah sifat dan sikap bakal Perdana Menteri

      Delete
    4. Khairy seorang pemimpin cerdik yang matang
      Dia bukan jenis kaki menjilat ampu atau tatang
      Namun begitu dia selalu bertegas dan lantang
      Keputusan dari PM pun dia berani menentang

      Delete
    5. Bukan dia ker dulu Kepala Setan naik minyak sampai 70 sen masa zaman Pak Mentua dia.Tak payah berlakon Cereka Citrawarna la Khitol.Award Shout tu boleh bantu rakyat apa?

      PtuiiiiHHHH....!!!!

      Delete
    6. KJ yang dulu bukanlah yang sekarang
      Dulu baru lagi sekarang makin matang
      Dulu low profie kini dah makin lantang
      Dia punya aura sudah semakin datang

      Delete
    7. Inilah rupa dan gaya pemimpin yang kita nanti
      Tangkas dan ligat berkhidmat tidak henti-henti
      Takhta PM nanti dialah yang paling layak ganti
      Ngapa pula Reentry rasa dengki dan sakit hati

      Delete
    8. Kejora 5.00pm tak tahu Reentry punya rencana
      Ianya tidaklah politik sangat tapi lebih hal betina
      Dia jadi dengki sangat sebab KJ dapat Regina
      Hanya sebab hal peribadi saja KJ selalu dihina

      Delete
    9. Ohh barulah saya tahu perangai ini Reentry durjana
      Perjuangan tahi minyak hala tuju pun entah ke mana
      Padan lah posting dia serupa pukimak kepala bana
      Memang dia ini setan keparat bangsat tak berguna

      Delete
  98. James kuda kayu dah tak berani tunjuk belang
    Muncul sekejap je pastu terus dia menghilang
    Mungkin menyesal sebab turut jadi petualang
    Akibat bodoh menyokong Reentry jembalang

    ReplyDelete
    Replies
    1. James bingai bahlol mungkin sudah terasa
      Dia sebenarnya tumpang menjadi mangsa
      Sebagai mana tercatatnya satu peribahasa
      Akibatnya mulut badan juga ikut jadi binasa

      Delete
  99. Reentry genterr banget nggak berani mau lawan
    Nunggu-in si James bangsat aja harapin bantuan
    Dua-duanya gue udah hantem hingga jadi sawan
    Udah larikan diri nyorok persisnya heiwan buruan

    ReplyDelete

ReentryCapsule Web Log [ reentry7.blogspot.com ]